• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95022112748
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

به دنبال تنوع گونه‌های ماهی پرورشی هستیم

به دنبال تنوع گونه‌های ماهی پرورشی هستیم

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از ایده‌های ما تنوع‌بخشی به گونه‌های ماهیان پرورشی در استان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از ایده‌های ما تنوع‌بخشی به گونه‌های ماهیان پرورشی در استان است.

محمدرضا مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مردم پس از مراجعه به فروشگاه‌های توزیع ماهی‌های پرورشی تنها با غزل‌آلا مواجه نشوند و در این راستا در پی تولید ماهی خاوریاری، میگو پرورشی، ماهی کپور دریایی، ماهی سیواس و ... مصمم هستیم.

وی در خصوص میزان تولید ماهی‌های سردابی و گرمابی در استان ادامه داد: طی سال گذشته 7788 تن آبزی در استان تولید شد که از این میزان 6223 تن ماهی سردابی و 1565 تن گرمایی است پیش‌بینی میزان تولید در سال گذشته 6200 تن بود که بر این اساس 24.8 درصد نسبت به برنامه و 32.7 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته‌ایم.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه تولید در مزارع پرورش ماهی اشباع شده است، گفت: در سال گذشته میزان تولید ماهیان سردابی در مزارع بدون تغییر و در ماهی‌های گرمابی با رشد منفی روبه‌رو بوده و این درحالی است که تولید آبزیان استان در استخرهای ذخیره کشاورزی با رشد قابل قبولی مواجه بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: میزان تولیدماهی‌های سردابی در استخرهای ذخیره کشاورزی با رشد 66.5 از 2434 تن به 4052 تن رسیده که این میزان در مورد ماهی‌های گرمابی با 57 درصد رشد از 616 تن به 967 تن رسیده است، این نشان‌دهنده استعداد و پتانسیل بالقوه استخرهای ذخیره کشاورزی است که همگام با الگوی کشت اتفاق می‌افتد و توسعه ما نیز به سمت ذخیره کشاورزی خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم در سال 95 تولیدات آبزیان در استان به 8000 تن برسد و این مقدار تا پایان سال 96 از مرز 10000 تن عبور کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha