• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95022113137
  • خبرنگار : 71496

رئیس پارلمان عربی اعزام نیروهای عربی به سوریه را خواستار شد

رئیس پارلمان عربی اعزام نیروهای عربی به سوریه را خواستار شد

رئیس پارلمان عربی با انتقاد از موضع‌گیری ضعیف جامعه جهانی در مورد بحران سوریه و شکست این نهاد در مواجهه با این بحران، ‌اظهارات مسئولان بین‌المللی،‌ غربی و آمریکایی درباره سوریه را شرم‌آور خواند.

رئیس پارلمان عربی با انتقاد از موضع‌گیری ضعیف جامعه جهانی در مورد بحران سوریه و شکست این نهاد در مواجهه با این بحران، ‌اظهارات مسئولان بین‌المللی،‌ غربی و آمریکایی درباره سوریه را شرم‌آور خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، احمد الجروان،‌ رئیس پارلمان عربی در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر قاهره، مقر اتحادیه عرب که در پایان نشست فوق‌العاده کمیته امور سیاسی، خارجی و امنیتی پارلمان با هدف بررسی آخرین تحولات سوریه برگزار شد،‌ از نقشه راه پارلمان برای حمایت از حل سیاسی بحران سوریه با خروج این راه‌حل از چارچوب بین‌المللی و بررسی آن در چارچوب عربی خبر داد.

الجروان در ادامه تاکید کرد، باید یکی از کشورهای عربی میزبانی گفتگوی سوری – سوری با هدف دستیابی به راه حل نهایی برای بحران سوریه و پایان یافتن فاجعه انسانی در این کشور را بپذیرد.

رئیس پارلمان عربی با تاکید بر اینکه همدردی جامعه جهانی با سوریه بی‌فایده بوده، گفت:‌ در طرح پارلمان عربی جهت تحقق نتایجی در حمایت از بحران سوریه و یا آنکه یکی از طرف‌ها مسئولیت ایجاد اختلال در روند مذاکرات را بپذیرد،‌ مساله در پارلمان‌ها و نهادهای مسئول بررسی می‌شود.

وی در ادامه این مصاحبه مطبوعاتی با محکوم کردن افزایش اقدامات تروریستی علیه مردم سوریه، ابراز امیدواری کرد، مصر در دوره ریاستش بر شورای امنیت نقش بسزایی در پرونده سوریه ایفا کند.

الجروان در ادامه بی‌توجهی جامعه جهانی به ویژه در مورد مشکلات ساکنان حلب را نیز محکوم کرد.

وی ضمن تقدیر از میزبانی مذاکرات لبنان از سوی عربستان و میزبانی مراکش از گفتگوی گروه‌های لیبیایی که منجر به امضای توافقنامه صخیرات شد و همچنین مذاکرات یمنی‌ها در کویت تاکید کرد، پرونده سوریه نباید در دست خارجی‌ها باشد بلکه باید توسط کشورهای عربی حل شود. باید تلاش شود که آتش بس در سوریه حفظ،‌ از کمک‌های انسانی به غیرنظامیان حمایت و در راستای لغو محاصره شهرهای سوریه و مقابله با بحران پناهجویان تلاش شود.

رئیس پارلمان عربی در ادامه تاکید کرد:‌ در عملکرد جامعه جهانی برای حل مسایل کشورهای عربی ناتوانی مشاهده می‌شود.

وی با تاکید دوباره بر حمایت پارلمان عربی از خواسته‌های مردم سوریه، گفت: سوریه هرگز تقسیم نشده و کشورهای عربی نیز هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد اما یک هدف استراتژیک و بین‌المللی برای توقف چرخه توسعه در سوریه و مقابله با توانایی‌های مردم سوریه وجود دارد.

الجروان افزود: سپردن مسایل کشورهای عربی به جامعه جهانی موجب تعویق و طولانی شدن روند حل بحران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات در مورد سوریه باید عربی-عربی باشد،‌ استقرار نیروهایی حافظ صلح عربی برای حفظ آتش بس در سوریه را خواستار شد.

رئیس پارلمان عربی در ادامه ضمن محکومیت حمایت کشورهای بزرگ از تروریسم، بر مخالفت خود با دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای عربی تاکید کرد.

‌وی در پاسخ به این سوال که از چه کشورهایی برای میزبانی از مذاکرات سوریه دعوت شده، گفت:‌ این دعوت برای همه کشورها است و تا این لحظه هیچ کشوری تعیین نشده است.

الجروان در ادامه ضمن محکومیت اقدام تروریستی در منطقه حلوان مصر و کشته شدن هشت نیروی پلیس این کشور،‌ به دولت مصر و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و بر حمایت پارلمان عربی از مصر در مبارزه با تروریسم و نقش محوری این کشور در حمایت از مسایل عربی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha