• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95022113156
  • خبرنگار : 71415

در عملیات مشترک نیروهای افغان و آمریکا صورت گرفت؛

پسر یوسف رضا گیلانی از بند طالبان آزاد شد

پسر یوسف رضا گیلانی از بند طالبان آزاد شد

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که پسر یوسف رضا گیلانی ، نخست‌وزیر سابق پاکستان که سه سال در دست طالبان گروگان بود در عملیات مشترک نیروهای افغان و آمریکا آزاد شد.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که پسر یوسف رضا گیلانی ، نخست‌وزیر سابق پاکستان که سه سال در دست طالبان گروگان بود در عملیات مشترک نیروهای افغان و آمریکا آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این وزارت خانه اعلام کرد که محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان به سرتاج عزیز، مشاور وزارت خارجه پاکستان اطلاع داده که علی حیدر گیلانی، پسر یوسف رضا گیلانی امروز(سه‌شنبه) در سلامت کامل پیدا شده است.

یوسف رضا گیلانی گفته بود که طالبان برای آزادی پسر 30 ساله وی آزادی چندین زندانی القاعده را خواستار شده بودند.

علی حیدر گیلانی مه 2013 چند روز قبل از انتخابات سراسری پاکستان ربوده شد.

بیلاوال بوتو زرداری، رئیس حزب مردم پاکستان نیز در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد، علی حیدر گیلانی، پسر یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر سابق پاکستان در عملیاتی موفق از اسارت آدم‌ربایان آزاد شده است.

عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان نیز در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که طی عملیات نیروهای ویژه افغانستان در ولایت غزنی در جنوب این کشور، علی حیدر گیلانی از چنگ ربایندگان آزاد شده‌است.

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر سابق پاکستان در سال ۱۳۹۲ اعلام کرد که مردان مسلح ناشناس، پسرش علی حیدر را در یک اجتماع انتخاباتی در شهر مولتان، در ایالت پنجاب، ربوده‌اند.

علی حیدر گیلانی یکی از نامزدهای حزب مردم پاکستان در انتخابات سال ۲۰۱۳ پاکستان بود و گیلانی احزاب مخالف را به دزدیدن پسرش متهم کرده بود.

علی حیدر، کوچکترین پسر نخست وزیر سابق،کاندیدای حزب مردم - حزب حاکم - در انتخابات مجلس ایالتی پنجاب بود.

شاهدان عینی گفته‌ بودند که آدم ربایان با یک خودرو هوندای سیاه و یک موتورسیکلت در محل برگزاری همایش انتخاباتی علی حیدر گیلانی ظاهر شدند و شروع به فریاد زدن کردند.

به گفته آنان، "مردی که جلوی علی حیدر گیلانی بود ناگهان به زمین افتاد و بعد آدم ربایان گیلانی را گرفتند و سوار ماشین کردند و به‌سرعت دور شدند."

یوسف رضا گیلانی تا سال ۲۰۱۲ نخست وزیر پاکستان بود اما به این دلیل که از پیگیری پرونده اتهام فساد مالی علیه آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان، خودداری ورزید، با رای دیوان عالی پاکستان مجبور شد از مقام خود کناره‌گیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha