• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95022213923
  • خبرنگار : 71415

رکورد بی‌سابقه آوارگان جنگ/ 40/8 میلیون تن در جهان آواره‌اند

رکورد بی‌سابقه آوارگان جنگ/ 40/8 میلیون تن در جهان آواره‌اند

براساس تازه‌ترین گزارش منتشره تعداد افرادی که سال گذشته میلادی در سراسر جهان آواره شده‌اند بیش از 40.8 میلیون تن است که نیمی از این آوارگان از مردم عراق، یمن و سوریه می‌باشند.

براساس تازه‌ترین گزارش منتشره تعداد افرادی که سال گذشته میلادی در سراسر جهان آواره شده‌اند بیش از 40.8 میلیون تن است که نیمی از این آوارگان از مردم عراق، یمن و سوریه می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یان اگلند، رئیس شورای نروژی پناهجویان و تدوین کننده این گزارش که به طور مشترک با مرکز نظارت بر آوارگی داخل کشورها مستقر در ژنو تدوین شده، گفت: این بالاترین رقمی است که تا کنون در این زمینه ثبت شده و دو برابر تعداد آوارگان در سراسر جهان است.

همچنین در سال 2015 تعداد 8.6 میلیون فرد در داخل کشورشان به دلیل فرار از درگیری آواره شده‌اند که از میان آنها 4.8 میلیون نفر مربوط به خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است.

در این گزارش تصریح شد: آوارگی در جهان از زمان آغاز "بهار عربی" در سال 2010 و ظهور گروه تروریستی داعش به شدت افزایش یافته است و تنها سه کشور یمن، سوریه و عراق در بردارنده نیمی از این آوارگان بوده‌اند.

همچنین در خارج از خاورمیانه کشورهایی که بیشترین میزان مهاجران را داشته‌اند عبارت از افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه، سودان جنوبی و اوکراین.

در این گزارش همچنین گفته شده که 19.2 میلیون تن سال گذشته میلادی در اثر بلایای طبیعی در داخل کشورها آواره شده‌اند. هند، چین و نپال دربردارنده بیشترین تعداد این آوارگان بوده‌اند که هر کدام به ترتیب، 3.7، 3.6 و 2.6 میلیون تن از این دسته از آوارگان را داشته‌اند.

سال گذشته میلادی جنگ‌ها و بلایای طبیعی عامل مجموعا 27.8 میلیون فرد آواره جدید داخل کشوری بوده است.

اگلند گفت: این تعداد معادل مجموع جمعیت شهر نیویورک، لندن، پاریس و قاهره است که به طور دسته جمعی هر چیزی که می توانند را بر داشته و اغلب به صورت وحشت زده رهسپار سفری همراه با بی اطمینانی شوند.

همچنین این گزارش دریافته که در میان 10 کشوری که بیشترین تعداد آواره‌های داخلی را داشته‌اند پنج کشور شامل کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، عراق، سودان جنوبی و سودان از سال 2003 تا کنون رده یکسانی را داشته‌اند.

این گزارش برای اولین بار به برآورد تعداد آوارگان ناشی از جنایت‌های سازماندهی شده از جمله فعالیتهای قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای تبهکار پرداخته و تصریح کرده که در نتیجه این خشونت‌ها یک میلیون تن در السالوادور، گواتمالا، هندوراس و مکزیک تا دسامبر 2015 آواره شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha