• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95022214176
  • خبرنگار : 71415

هیلاری کلینتون کاندیدای مورد حمایت سرمایه‌داران وال استریت است

براساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، هیلاری کلینتون در جریان فعالیت‌های کمپین انتخاباتی خود به شکل مداوم مورد حمایت مالی بخش عمده سرمایه‌داران و دست اندرکاران بازار بورس وال استریت آمریکا قرار گرفته و از طرفی به دنبال کنار رفتن برخی کاندیداهای جمهوری‌خواه جریان اصلی از رقابت‌های انتخاباتی، حمایت‌های مالی مضاعفی نیز جذب کمپین انتخاباتی کلینتون شده است.

براساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، هیلاری کلینتون در جریان فعالیت‌های کمپین انتخاباتی خود به شکل مداوم مورد حمایت مالی بخش عمده سرمایه‌داران و دست اندرکاران بازار بورس وال استریت آمریکا قرار گرفته و از طرفی به دنبال کنار رفتن برخی کاندیداهای جمهوری‌خواه جریان اصلی از رقابت‌های انتخاباتی، حمایت‌های مالی مضاعفی نیز جذب کمپین انتخاباتی کلینتون شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا و همچنین کمیته اقدام سیاسی حمایت کننده از کمپین وی مشهور به "کمیته اقدام در اولویت‌های آمریکا" در طول فعالیت‌های این کمپین در سال 2016 به میزان 23 میلیون دلار حمایت مالی دریافت کرده‌اند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، کلینتون دریافت کننده بیش از یک سوم از کمک‌های مالی حاصله از منافع مالی مهم درکل کمپین انتخاباتی خود بوده است.

همچنین نشریه وال استریت ژورنال، در تحلیل اطلاعات مربوط به اعطای کمک‌های مالی نوشت که از مجموع 23 میلیون دلار پول دریافتی هیلاری کلینتون یا کمیته اقدام سیاسی حامی او از سرمایه‌داران بازار بورس وال استریت، دست کم 2 / 4 میلیون دلار مستقیما به کمپین او رفته و کمیته حامی وی یعنی کمیته اقدام در اولویت‌های آمریکا نیز 7 / 18 میلیون دلا از این کمکها را دریافت کرده است.

دست اندرکاران صنعت مالی آمریکا بیش از هر صنعت دیگری به کمیته اقدام در اولویت‌های آمریکا به منظور حمایت از کلینتون پول داده‌اند.

در ماه مارس با افزایش احتمال پیروزی کلینتون بر رقیب هم حزبی‌اش، برنی سندرز و همچنین افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه کمک‌های مالی وال استریت به کلینتون جهش چشمگیری پیدا کرد. در آن ماه منابع در وال استریت توانستند 344 هزار دلار به کلینتون کمک کنند که بیشتر از نیمی از همه پول‌های اعطایی به کاندیداهای ریاست جمهوری دیگر آمریکا از سوی این صاحبان منافع مالی است.

همچنین بر اساس این گزارش در سال 2015 کلینتون از حدود یک سوم از کمک‌های اعطایی وال استریت به کمپین‌های ریاست جمهوری سود برده است.

همچنین کمپین کلینتون در ژانویه و فوریه 2016 نیز حدود یک سوم از کمک‌های مالی بخش صنعت مالی آمریکا را دریافت کرده است.

ازنظر وال استریت کلینتون کاندیدای ارجح است زیرا دیگر کاندیداهای مورد حمایت وال استریت در حزب جمهوریخواه یعنی جب بوش و مارکو روویو از دونالد ترامپ شکست خورده و از رقابت کنار کشیدند.

از طرف دیگر بیش از 500 حامی مالی سیاستمداران در بازار بورس وال استریت که پیشتر به جمهوریخواهان پول می‌دادند با وضعیت به وجود آمده در حزب جمهوری خواه بعدا به کلینتون کمک کردند.

دونالد ترامپ هرگز بیش از یک درصد از کمک‌های مالی وال استریت را در هیچ یک از ماه‌های رقابت‌های تبلیغات انتخاباتی دریافت نکرده است.

حامیان مالی ارشد جمهوری‌خواهان به وال استریت ژورنال گفته‌اند که از نظر آنها کلینتون یک کاندیدای شناخته شده و با ثبات تر است و مخالف شرکت‌های تجاری نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha