• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95022314303
  • خبرنگار : 71129

تنش در ونزوئلا درپی تظاهرات ضد دولتی

تنش در ونزوئلا درپی تظاهرات ضد دولتی

پلیس ضد شورش ونزوئلا از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان به دولت که خواستار برگزاری رفراندوم برای برکناری ریاست جمهوری بودند، استفاده کرد.

پلیس ضد شورش ونزوئلا از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان به دولت که خواستار برگزاری رفراندوم برای برکناری ریاست جمهوری بودند، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران سیاسی و تحلیلگران هشدار داده‌اند که این تنش‌ها می تواند در ونزوئلا به یک ناآرامی بدل شود چون اپوزیسیون راست میانه تظاهراتی را در سراسر این کشور آمریکای لاتین به راه انداخته است.

معترضان از مقام های انتخاباتی ونزوئلا خواسته‌اند تا خیلی سریع رفراندومی را برای برکناری نیکولاس مادورو، رییس جمهوری این کشور برگزار کنند.

مقام های امنیتی نیز خیابانی در کاراکاس را که در آن تظاهرات برگزار شده بود، مسدود و از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا موسوم به "اتحاد دموکراتیک میزگرد" در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از رهبران ارشد به نام "انریکه کاپریلس" در جریان این راهپیمایی به دلیل استفاده از گاز اشک آور از سوی پلیس مصدوم شده است.

کاپریلس در توییتر خود نوشت: حال من خوب است. ونزوئلایی ها خواستار برگزاری رفراندوم و تغییر هستند. مادورو نمی تواند با مردم کشور بجنگد و آنها را شکست دهد.

این ائتلاف اپوزیسیون، رییس جمهوری ونزوئلا را مقصر اصلی بحران اقتصادی در کشور می داند که باعث شده این کشور آمریکای لاتین با رکود و کاهش ساعات کاری ادارات و تورم شدید روبرو شود.

این ائتلاف یک هفته قبل 8 / 1 میلیون امضا برای برگزاری یک رفراندوم جمع آوری کرد.

دولت کاراکاس نیز اعلام کرده که هزاران تن از حامیان رییس جمهوری ونزوئلا به صورت جداگانه روز چهارشنبه در مرکز پایتخت این کشور دست به راهپیمایی زدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha