• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95022314428
  • منبع : نمایندگی همدان

برگزاری سمپوزیسیوم مجسمه‌های سنگی در شهر همدان

برگزاری سمپوزیسیوم مجسمه‌های سنگی در شهر همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان از برگزاری سمپوزیسیوم مجسمه‌های سنگی در شهر همدان خبر داد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان از برگزاری سمپوزیسیوم مجسمه‌های سنگی در شهر همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، «وحید علی‌ضمیر» شامگاه گذشته(چهارشنبه 22 اردیبهشت) در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، ضمن تشریح عملکرد این سازمان در ایجاد المان‌های نوروزی اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای شهرداری تلاش کردیم تا المان‌هایی زیبا و نشاط‌آور متناسب با ایام نوروز در شهر ایجاد شود که خوشبختانه با اقبالی که مردم و مسافران نوروزی داشتند به نظر می‌رسد در این موضوع تا حدود بسیاری توفیق حاصل شده است.

وی نقد به عملکرد سازمان زیباسازی را نشانه پویایی این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که اقدامات ما در سیما و منظر شهر توانسته است واکنش‌ها را به خود جلب کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با بیان این‌که در طراحی و ساخت المان‌های نوروزی فراخوانی در سطح کل کشور داشته‌ایم، گفت: حدود سه سال است که با این شیوه و طی فرآیند انتخاب و ساخت بهترین طرح‌ها و المان‌ها، نمادهای مناسبتی نوروز را تدارک می‌بینیم و اگرچه این نمادها غالباً با اقبال عمومی مواجه بوده اما مدعی نیستیم اقدامات ما صددرصد بی‌نقص بوده است.

وی تنظیم سند هدایت راهبردی زیباسازی شهر همدان را الگویی برای اجتناب از اقدامات سلیقه‌ای و مقطعی برشمرد و افزود: در ایجاد المان‌های نوروزی، از افراد سرشناس و به‌نامی بهره‌مند بودیم که موجب افزایش وزنه هنری و فرهنگی کار شده بود.

این مقام مسئول یادآور شد: برای ایجاد المانی ماندگار در میدان امام خمینی(ره) و جداره بانک ملی مطالعات و بررسی‌های متعددی شده است و با در نظر گرفتن همه ابعاد فرهنگی، هنری و تخصصی سعی در ایجاد المانی فاخر و شایسته خواهیم کرد.

ایجاد المان‌های مفهومی با هدف ارتقای سطح سلیقه عموم مردم

علی‌ضمیر تصریح کرد: ارتقاء سطح عموم سلیقه مردم از موضوعات مورد هدف ما بوده و ارائه کارهای مفهومی در ایجاد المان‌ها با همین هدف انجام شده است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی مجسمه‌سازان حاضر در جلسه مبنی بر ضعف المان‌های نوروزی در کیفیت و مفهوم گفت: جامعه هدف کارهای ما عموم مردم اعم از عوام و متخصصان فرهنگ و هنر هستند، علاوه‌بر آن نباید از یاد ببریم که این المان‌ها مناسبتی بوده‌اند و به فراخور زمان و مناسبت مذکور ایجاد خلاقیت و نشاط بیشترین بخش کار را دربرداشته است.

وی ادامه داد: طبیعتاً هرکاری مخالفان و موافقان خود را دارد اما طبق نظرسنجی‌ها زیباسازی نمره قابل قبولی از مردم در این خصوص دریافت کرده اگرچه حتماً نقاط ضعفی هم وجود داشته اما باید توجه داشت که این روند مستلزم طی کردن سیری تکوینی تا نقطه ایده‌آل است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با اشاره به حضور طراح دکور برنامه خندوانه در ساخت المان‌های نوروزی گفت: فراخوان کشوری سازمان زیباسازی همدان با به‌کارگیری استعدادهای جوان و ایده‌های نو همراه بوده و این یکی از نقاط قوت این اقدام است که جشنواره نوروزی ما باعث بروز و ظهور استعدادهای نو در کنار اساتید پیشکسوت در این عرصه شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در ایجاد المان‌های دائمی و غیرمناسبتی این است که حتماً المان‌هایی ایجاد شوند که تاریخ انقضا نداشته باشند و تا ابد منتقل‌کننده فرهنگ و تاریخ و هویت شهر باشند و در این راستا از هرگونه سطحی‌نگری و بخشی‌نگری گریزانیم و برای اجرای کارهای عمیق و فاخر دست یاری به سوی همه هنرمندان و فرهنگ دوستان این شهر دراز می‌کنیم.

علی‌ضمیر در سخنان پایانی خود از برگزاری سمپوزیسیوم مجسمه‌های سنگی در شهر همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: پارسال با برگزاری نخستین نقاشی‌دیواری در سطح کشور توانستیم توفیقات بسیاری در جذب هنرمندان و آثار خلاقانه داشته باشیم و سعی داریم این توفیقات را در دیگر بخش‌ها و برای معرفی ظرفیت سنگ گرانیت همدان نیز به‌کار بگیریم.

وی یادآور شد: سمپوزیسیوم سنگ تاکنون در شهرهای تهران، کیش و تبریز برگزار شده اما هدف ما از تشکیل این سمپوزیسیوم در ابتدا معرفی و ارتقاء جایگاه همدان به عنوان قطب هنر مجسمه‌سازی کشور است همچنین توسعه مجسمه‌سازی همدان و توسعه ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی از دیگر اهداف شکل‌گیری این سمپوزیسیوم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha