• جمعه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95022414845
  • منبع : نمایندگی گیلان

توسعه گردشگری گیلان بر پایه غذاهای دریایی است

توسعه گردشگری گیلان بر پایه غذاهای دریایی است

ایسنا/گیلان معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان گفت: توسعه گردشگری بر پایه غذاهای دریایی از برنامه‌های کمیته راهبردی گردشگری دریایی در گیلان است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان گفت: توسعه گردشگری بر پایه غذاهای دریایی از برنامه‌های کمیته راهبردی گردشگری دریایی در گیلان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، حمیدرضا آذرپور با اشاره به بهره برداری از دریا برای مقاصد گردشگری اظهار کرد: استفاده از موجودات دریایی در طب سنتی در گذشته رایج بود.

وی به استفاده از دریا به منظور راه‌اندازی کشتی‌های بیمارستانی در راستای ارتقای سطح سلامتی و مداوای بیماران در مناطق ساحلی و جزیره‌ها در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: ساخت مجتمع‌های آب‌درمانی و ماساژ مجهز در کنار ساحل زیر نظر متخصصان طب دریا از موارد استفاده از دریا در پزشکی است.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد تاسیسات، موسسه‌ها و ساخت شناور و صنایع ساحلی و فرا ساحلی از موضوع‌های مهم استفاده از دریا است، اضافه کرد: ایجاد مجموعه دهکده‌های دریایی و تبدیل جزایر به مقاصد گردشگری با رویکرد استفاده از تفریح‌های دریایی، اکوتوریسم دریایی و سلامت در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی پیش‌بینی شده است.

آذرپور از پیش‌بینی ساخت بندرهای گردشگری، جزیره‌های مصنوعی و کشتی‌های گردشگری در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی خبر داد و افزود: ساخت هتل‌های دریایی، موزه‌هایی دریایی، پارک‌های آبی در کنار ساحل و قایق‌های کف شیشه‌ای به منظور دیدن آبزیان در دریا از برنامه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.

وی به ساخت پلاژهای دریایی و ایجاد پارکینگ دریایی تفریحی در سواحل اشاره کرد و گفت: گردشگری دریایی بر پایه زیست‌بوم‌ها از برنامه‌های آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.

آذرپور، ساخت پارک دلفین‌ها در ساحل دریا را از برنامه‌های آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی خواند و یادآور شد: توسعه و ایجاد جنگل‌های دریایی، ساخت ژئوپارک‌های دریایی و ایجاد زیستگاه‌های حفاظت شده برای پرندگان و جانوران دریایی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی است.

این مسئول گردشگری بر پایه غذاهای دریایی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی دانست و اضافه کرد: با توجه به وجود 150 نوع غذای دریایی، ایجاد رستوران‌های دریایی ثابت و سیار حائز اهمیت خواهد بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ توسعه اجتماعی و توانمندسازی جوامع محلی در گیلان را از برنامه‌های آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی خواند و خاطرنشان کرد: ایجاد کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی دریایی و تولید و فروش محصولات در سایت‌های مربوطه به زودی اجرا می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha