• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95022616192
  • منبع : نمایندگی خوزستان

اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث گلخانه در خوزستان

اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث گلخانه در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به برنامه وزارتخانه برای توسعه کشت گلخانه‌ای در سراسر کشور، آماده ارائه تسهیلات با نرخ 16 درصد به متقاضیان احداث گلخانه‌ در خوزستان هستیم.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به برنامه وزارتخانه برای توسعه کشت گلخانه‌ای در سراسر کشور، آماده ارائه تسهیلات با نرخ 16 درصد به متقاضیان احداث گلخانه‌ در خوزستان هستیم.

حلیم کوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با تولید سالیانه 100 تا 110 میلیون شاخه گل در جایگاه دوم تولید گل و گیاهان زینتی گلخانه‌ای کشور قرار داریم.

وی افزود: در حال حاضر 408 هکتار فضای گلخانه‌ای در سطح استان وجود دارد که تقریبا 360 هکتار آن به کشت گل و گیاهان زینتی و مابقی آن نیز به کشت سبزیجات و صیفی‌جات اختصاص دارد.

کوتی تصریح کرد: در استان سالانه 100 تا 110 میلیون شاخه گل تولید می‌شود که بخش عمده آن را رز و مریم تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه در اوایل فصل زمستان یعنی در ماه‌های دی و بهمن، کل گل رز و مریم کشور را خوزستان تولید و تامین می‌کند، دارای رتبه دوم تولید گل و گیاهان زینتی در فضای گلخانه در سطح کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از محورهای برنامه کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در آغاز سال جاری برای خوزستان پیش‌بینی و تعیین کرد و سطح گلخانه‌های استان در برنامه ششم توسعه 1190 هکتار و در افق سال 1404 نیز 3080 هکتار پیش‌بینی و تعیین شده است.

کوتی با بیان اینکه امسال وزارت جهاد کشاورزی افزایش 90 هکتاری سطح گلخانه‌ها را برای استان تعیین کرده است، گفت: اکنون 480 هکتار مجتمع‌ گلخانه‌ای داریم که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند که بخشی از آن به بخش خصوصی واگذار شده و مابقی این واحدها نیز در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم هستند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان در جایگاه دوم تولید سبزیجات و صیفی‌جات کشور قرار دارد و با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای آماده ارائه تسهیلات بانکی با نرخ بهره 16 درصد و با بازپرداخت 7 ساله به متقاضیان کشت گلخانه هستیم و محدودیتی نیز نداریم و حتی به کشاورزانی که قصد ایجاد گلخانه در سطح 500 مترمربع را دارند، این تسهیلات ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha