• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95022716690
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

افزایش استقامت باند فرودگاه خرم‌آباد ریسک بزرگی است

افزایش استقامت باند فرودگاه خرم‌آباد ریسک بزرگی است

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: افزایش استقامت باند فرودگاه خرم‌آباد ریسک بزرگی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: افزایش استقامت باند فرودگاه خرم‌آباد ریسک بزرگی است.

مهندس محمد اصلانی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، تاکید کرد: توسعه این فرودگاه در دولت تدبیر و امید با جدیت کم‌نظیری شروع شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات اساسی که در این زمینه صورت گرفت افزایش طول باند در حدود 600 متر است و جهت نشست و برخاست پهن‌پیکرها باید استقامت این باند نیز افزایش یابد. یعنی ضخامت لایه‌های قسمت‌ میانی باند باید افزایش داد تا هواپیماهای پهن‌پیکر بتوانند بر روی آن فرود آیند.

اصلانی با بیان این‌که اگر قسمت‌های میانی باند 3.2 کیلومتری را بخواهیم تقویت کنیم باید فرودگاه مدتی متوقف شود، افزود: اگر بخواهیم به این مقصود برسیم باید تا مدتی پروازها را متوقف کنیم که تبعات خاصی دارد به طور مثال ایرلاین‌هایی که با پیگیری مجدانه استاندار در این فرودگاه نشست و برخاست می‌کنند ممکن است برقراری ارتباط دوباره آنها با مشکل روبرو شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: هم‌چنین اگر محدودیت ایجاد کرده و در یک بازه زمانی مشخص پیمانکار را ملزم به این کار کنیم باید حداقل در طول روز 10 تا 11 ساعت کار کند.

وی یادآور شد: در این راستا جلسه‌ای با معاونت عملیاتی شرکت تابان و ماهان داشتیم و آنها گفتند تنها طی شرایط خاصی می‌توانیم در 2500 متر فرود آییم. یعنی ظرفیت هوا تقلیل یابد و سوخت در حداقل ممکن باشد، هم‌چنین مانع‌ پروازی در رو و کناره‌های باند وجود نداشته باشد.

اصلانی گفت: بر همین اساس یک ساعت قبل و بعد از فرود باید تمامی دستگاه‌ها از روی باند برداشته شوند که جمع‌آوری وسائط آسفالت باند، کار آسانی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: این کار ریسک بزرگی است و اقداماتی که انجام می‌شود باید به هدف نهایی برسد. در همین راستا باید چاره‌جویی شود و یک اقدام اساسی صورت گیرد.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha