• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95022716832
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پیش‌بینی بارفروشان اهواز؛

میوه‌های تابستانی امسال، ارزان‌تر از پارسال

میوه‌های تابستانی امسال، ارزان‌تر از پارسال

ایسنا/خوزستان رییس صنف اتحادیه بارفروشان اهواز گفت: بر اساس وضعیت تولید میوه تابستانی در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم امسال قیمت میوه‌های نوبرانه تابستانی نسبت به سال گذشته بسیار پایین‌تر باشد و شاهد قیمت‌های مناسبی در خصوص این میوه‌ها در بازار خواهیم بود.

رییس صنف اتحادیه بارفروشان اهواز گفت: بر اساس وضعیت تولید میوه تابستانی در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم امسال قیمت میوه‌های نوبرانه تابستانی نسبت به سال گذشته بسیار پایین‌تر باشد و شاهد قیمت‌های مناسبی در خصوص این میوه‌ها در بازار خواهیم بود.

اکبر بدیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: روش نرخ‌گذاری بازار میوه ایران سنتی است و عرضه و تقاضا در نرخ‌گذاری اقلام میوه در بازار تاثیرگذار است و به همین دلیل گاهی شاهد افزایش و گاهی هم کاهش بی رویه قیمت محصولات در بازار هستیم.

وی افزود: امسال به دلیل تولید فراوان میوه‌های تابستانه در کشور شاهد نرخ مناسب آن‌ها در بازار خواهیم بود و پیش‌بینی می‌کنیم که با فراوانی هر چه بیشتر میوه‌های نوبرانه و تابستانه، قیمت آن‌ها نیز کاهش پیدا کند.

بدیعی تصریح کرد: اکنون عرضه گوجه سبز و قیمت آن در بازار مناسب است و همچنین نرخ محصولاتی مانند هندوانه و خربزه نیز در بازار به گونه‌ای است که کشاورزان در حال ضرردهی هستند زیرا قیمت این اقلام بسیار پایین است.

وی گفت: میوه‌های نوبرانه دیگر مانند زردآلو و هلو در حال آمدن به بازار هستند و قیمت آن‌ها نیز نسبت به سال گذشته بسیار پایین‌تر و مناسب‌تر بوده و این وضعیت بیانگر آن است که امسال در خصوص میوه‌های تابستانی شاهد نرخ‌های پایین‌تری خواهیم بود.

بدیعی با تکذیب وجود میوه قاچاق در میدان بارفروشان اهواز عنوان کرد: به دلیل تولید فراوان میوه‌های تابستانی در کشور هیچ بار قاچاقی وارد بازار نخواهد شد و همچنین قیمت میوه‌های داخلی به گونه‌ای است که نرخ میوه قاچاق توان رقابت با آن‌ها را ندارد و به همین دلیل برای قاچاقچیان میوه به صرفه نیست که میوه قاچاق وارد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha