• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95022717093
  • منبع : نمایندگی گیلان

بازسازی قلعه رودخان راهی برای جلوگیری از نابودی آن

بازسازی قلعه رودخان راهی برای جلوگیری از نابودی آن

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: برای جلوگیری از نابود شدن قلعه باید اقدامات و تلاش‌هایی در جهت بازسازی آن شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: برای جلوگیری از نابود شدن قلعه باید اقدامات و تلاش‌هایی در جهت بازسازی آن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، «حجت شعبانپور» در نشست با دهیاران فومن و مسئولان استانی در فرمانداری فومن، با اشاره به مهلت 10 روزه اداره‌کل ثبت اسناد و بنیاد مسکن فومن در جهت برطرف کردن موانع صدور اسناد مالکیت روستایی در شهرستان اظهار کرد: برای تسریع صدور اسناد باید موانع، چالش‌ها و نواقص بررسی و رفع شوند.

وی قلعه رودخان فومن را به‌عنوان یک منطقه گردشگری بی‌نظیر خواند و افزود: برای جلوگیری از نابود شدن قلعه باید اقدامات و تلاش‌هایی در جهت بازسازی آن انجام شود و اعتباراتی در راستای بازسازی دژ تاریخی قلعه رودخان در نظر گرفته شود که این مهم نیازمند توجه ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به جایگاه و نقش دهیاران در روستاها خاطرنشان کرد: اعتبارات بر مبنای شاخص جمعیتی توزیع می‌شود.

«محمد اکبرزاده» مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نقش دهیاران را در خدمت‌رسانی به مردم مهم دانست و افزود: شهرستان فومن،158 روستای بالای 20 خانوار دارد.

وی با بیان این‌که طرح هادی کل روستاهای شهرستان تهیه شده است، افزود: از محل اعتبارات سال 94 در 31 روستا طرح هادی اجرا شده است، کل اعتبار ابلاغی به شهرستان فومن یک میلیارد و 470 میلیون تومان بوده است.

«اکبرزاده» سهمیه قیر شهرستان را 800 تن دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بالغ بر 1000 تن از این میزان مصرف شده است و حواله 1200 تن دیگر نیز صادر شده است.

وی با اشاره به آسفالت 15 کیلومتری معابر روستایی فومن گفت: سهمیه قیر رایگان در معابر روستایی مصرف ‌می‌شود.

اکبرزاده با بیان این‌که مرجع صدور پروانه ساخت، دهیاران می‌باشند و اخذ هزینه صدور پروانه ساخت قانونی است، یادآور شد: بیش از 70 درصد طرح‌ هادی روستاهای فومن به بازنگری نیاز دارند.

«مهدی جعفری» مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان اظهار کرد: دهیاران و شوراها در صف مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی نحوه پرداخت هزینه و بودجه به دهیاری‌ها را در دو سال گذشته متفاوت خواند و تصریح کرد: پرداخت اعتبارات پروژه محور است و از خرد شدن اعتبارات کاسته و اعتبارت درگیر پروژه‌ها می‌شوند.

جعفری از ساخت 24 دهیاری و تجهیز 20 میلیونی ایستگاه آتش نشانی در فومن در سال 94 خبر داد و گفت: برای ساخت این تعداد دهیاری 300 میلیون تومان و بوستان‌های روستایی حدود 150 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان این‌که پارسال یک میلیارد و 830 میلیون تومان به روستاهای فومن کمک شده است، خاطرنشان کرد: پروژه محوری بر اساس شاخصه‌های جمعیتی شهرستان است.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با اشاره به اختصاص اعتبارات برای 11 پل و آسفالت 12 مسیر بافت روستایی فومن در سال آینده یادآور شد: بیش از 70 درصد طرح‌های هادی این شهرستان نیازمند بازنگری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha