• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95022717119
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

جشنواره‌ مدارس عشایری فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل عشایر

جشنواره‌ مدارس عشایری فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل عشایر

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ زیبای عشایر ایرانی را به جهانیان عرضه کنند .

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ زیبای عشایر ایرانی را به جهانیان عرضه کنند .

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محمد دیمه‌ور در جشنواره توانمندی های مدارس عشایری استان که در منطقه رودک بوئین زهرا برگزار شد ، اظهار کرد : فرهنگ ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی به جهانیان معرفی شده و دانش آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ زیبای عشایر ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جشنواره‌های مدارس عشایری فرصت مناسبی است تا فرهنگ اصیل و آداب رسوم عشایر این سرزمین مورد توجه عموم قرار گیرد.

وی از دکتر شکوهی، اولین وزیر آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی به عنوان پدر تعلیم و تربیت ایران یادکرد و افزود : باید یاد این استاد بزرگوار را که به عنوان یک ایرانی در زمینه تعلیم و تربیت دارای نظریه علمی می باشد را گرامی بداریم.

دیمه ور تلاش‌های محمد بهمن بیگی برای رفاه دانش آموزان عشایر را تحسین برانگیز عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای تاسیس مرکز آموزش و پرورش عشایر تلاش‌های زیادی جهت افزایش رفاه داش آموزان عشایر و ارتقای سطح کیفی آموزش آنها صورت گرفته که تلاش‌های مرحوم محمد بهمن بیگی را نمی‌توان از خاطر برد.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش تنوع قومی عشایر را سرمنشا تحولات خیر در امور فرهنگی عنوان کرد و گفت: تنوع قومی و زبانی مردم عشایر هیچ گاه سبب جدایی مردم عشایر از یکدیگر نشده و اقوام عشایر با پیوستگی فرهنگی خود در جغرافیای ملی و فرهنگی سر منشا تحولات خیر در این امور هستند.

وی فرهنگ کشور ایران را فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی دانست و اضافه کرد: فرهنگ ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی به جهانیان معرفی شده و دانش آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ زیبای عشایر ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

دیمه ور نخبگان عشایری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های علمی کشور دانست و تاکید کرد: تاریخ نشان داده که اگر دانش آموزان عشایری مورد آموزش‌های استاندارد قرار بگیرند، می‌توانند از جمله ظرفیت‌های بزرگ علمی واقع شوند و در زمره برجسته ترین شخصیت‌های علمی ایران و جهان قرار بگیرند.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزایش انگیزه معلمان مناطق عشایری را از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: در حال فراهم کردن زمینه جهت افزایش انگیزه معلمان مناطق عشایری هستیم که در این راستا برای نخستین بار اساسنامه مدارس عشایر به تصویب رسیده تا جایگاه عشایر در آموزش و پرورش تثبیت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha