• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95023018974
  • منبع : نمایندگی مازندران

نساجی مازندران با 100 میلیارد تومان تجهیزات همچنان بلاتکلیف است

نساجی مازندران با 100 میلیارد تومان تجهیزات همچنان بلاتکلیف است

ایسنا/مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: وضعیت نساجی قائم شهر بلاتکلیف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: وضعیت نساجی قائم شهر بلاتکلیف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمدپور عمران امروز در حاشیه افتتاحیه خط تولید "تواکریلیک" کارخانه اکریلتاب بهشهر، اظهار کرد: خط تولید جدید تواکریلیک کارخانه اکریلتاپ بهشهر و همچنین واحد تولیدی تواکریلیک گیلان دو واحد تولید کننده و تبدیل کننده نخ " تو " به نخ رنگ رزی شده در کشور هستند که در نهایت برای کاموا و فرش مصرف می شود.

وی افزود: کارخانه اکریلتاب بهشهر که در سال 1352 تاسیس شد پس از چند سال فعالیت قدیمی و فرسوده و در سال 1377 با اعتراضات کارگری مواجه شد و آن چه که این مجموعه را از تعطیل شدن نجات داد ورود سرمایه چهار میلیون و 400 هزار یورو به این کارخانه و نوسازی همه خط های تولید بود.

محمدپور تاکید کرد: صنعت نساجی ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارد و باید احیای این صنعت به عنوان یکی از برنامه های اصلی اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: نساجی مازندران بیش از 100 میلیاردتومان ماشین آلات و سوله دارد که فقط برای نصب و راه اندازی به هشت میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که بدهی این مجموعه با مساعدت و همکاری شورای شهر قابل حل است و می توانند اراضی کارخانه را بابت بدهی تقسیم کنند تا این صنعت حفظ شود.

محمدپور خاطرنشان کرد: از اختیارات شهرداری و شورای شهر این شهرستان است که در تقسیم بندی زمین کارخانه نساجی مازندران سخاوتمندانه تر عمل کنند و با قطعه بندی های کوچکتر و دریافت کمتر عوارض موجب ارزش افزوده این اراضی شوند و بدهی های کارخانه را بپردازند تا از فهرست سیاه بیرون بیاید و این صنعت احیا شود.

وی با اشاره به اینکه بخش دوزندگی مجموعه نساجی مازندران باید راه اندازی شود، عنوان کرد: یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این بخش متقاضی شده است و اگر محقق شود بیش از 400 شغل ایجاد می کند و با نصب ماشین آلات جدید که تا چند ماه آینده وارد کشور می شود در مجموع حدود هزار شغل ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه وضعیت نساجی قائم شهر بلاتکلیف است و در حال حاضر در فهرست خصوصی سازی قرار دارد در حالی که سازمان گسترش نوسازی متقاضی و علاقمند به سرمایه گذاری در این واحد است، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی خواستار خروج نساجی قائم شهر از فهرست خصوصی سازی شده؛ حاضر است هزینه های آن را پرداخت و راه اندازی کند تا پس از آن خصوصی سازی صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر برای نساجی قائم شهر زمینی در شهرک رستمکلای قائم شهر در نظر گرفته شده که می توانیم از طریق سازمان نوسازی، این واحد را در زمین جدید مستقر کنیم و زمین کارخانه که در داخل شهر است به عنوان پرداخت بدهی ها در نظر گرفته شود.

محمدپور در پایان به برخی از واحدهای تولیدی استان مانند اکریلتاب بهشهر، فرش و موکت بابل، ایران تک نخ، مجموعه نساجی بابکان، بی بافت ها، فرش ساوین و پوشینه محمودآباد اشاره کرد و خواستار آن شد که در کارگروه تسهیل به این موارد رسیدگی شود تا با دریافت تسهیلات مورد نیاز این واحدها رونق پیدا کرده و موجب اشتغال زایی در سطح استان می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha