• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95023019120
  • منبع : نمایندگی زنجان

وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد

کمتر از 25 درصد اراضی آبی مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار

 کمتر از 25 درصد اراضی آبی مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار

وزیر جهادکشاورزی گفت: کمتر از 25 درصد اراضی آبی مستعد کشور با سیستم آبیاری تحت‌فشار آبیاری می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی گفت: کمتر از 25 درصد اراضی آبی مستعد کشور با سیستم آبیاری تحت‌فشار آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در زنجان، محمود حجتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه آبیاری تحت‌فشار برنامه 10 ساله تقدیم دولت شده است، تصریح کرد: در این برنامه پیش‌بینی شده است، در یک دوره 10 ساله، سالی ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به روش سیستم آبیاری مجهز شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سالانه 400 هزار هکتار از اراضی مستعد به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز می شود، ابراز کرد: امسال با توجه به محدودیت منابع ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی مستعد به سیستم نوین مجهز می‌شود.

او مخالفت صریح جهادکشاورزی را با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اعلام کرد و گفت: خانه‌باغ‌هایی که به صورت غیرمجاز ساخته شده‌ است، بر اساس اخذ دستورات قضایی تخریب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم مصوبه سفر ریاست‌جمهور به استان را عملیاتی کنیم، یادآور شد: امروز به صورت همزمان 1500 هکتار آبیاری تحت‌فشار در زنجان به بهره‌برداری رسید که 70 هکتار از آن در شهرستان خرم‌دره بود.

حجتی با تاکید بر اینکه محدودیت اعتباری مهم‌ترین چالش پیش روی اجرای آبیاری تحت‌فشار است، تصریح کرد: توسعه آبیاری‌های نوین یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

بهره‌برداری از پروژه ۷۱ هکتاری آبیاری تحت‌فشار خرم‌دره

به گزارش ایسنا، با حضور وزیر جهادکشاورزی، پروژه آبیاری تحت‌فشار ۷۱ هکتاری کشت و صنعت خرم‌دره به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در حاشیه بهره‌برداری از پروژه 71 هکتاری کشت و صنعت خرم‌دره با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی مدیریت بهینه آب است، تصریح کرد: آبیاری تحت‌فشار یکی از روش‌هایی است که منجر به مدیریت صحیح آب در بخش کشاورزی می‌شود.

حسین جعفری با اشاره به وضعیت استان زنجان از نظر توسعه سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار، تصریح کرد: مساحت کل اراضی آبی استان ۱۸۶ هزار هکتار و اراضی مستعد برای احداث سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار ۱۲۴ هزار هکتار است.

وی یادآور شد: مساحت اراضی تجهیز شده به انواع سیستم‌های آبیاری نوین با افتتاح ۱۵۰۰ هکتاری که با سفر وزیر جهادکشاورزی به استان انجام شد به ۴۱ هزار و ۴۵۳ هکتار خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع اعتبار مورد نیاز برای این پروژه‌ها ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: 75 میلیارد ربال از این اعتبارات کمک بلاعوض، ۱۵میلبارد ریال تسهیلات بانکی و ۷۰ درصد نیز آورده متقاضی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha