• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95023019123
  • خبرنگار : 71533

عارف:

قدرت فراکسیون امید در مجلس نمایان خواهد شد

 قدرت فراکسیون امید در مجلس نمایان خواهد شد

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ به رقبایمان توصیه می‌کنیم که دست از تحلیل‌ها بردارند، تا هفته آینده صبر کنند و قدرت فراکسیون امید را در مجلس دهم ببینند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ به رقبایمان توصیه می‌کنیم که دست از تحلیل‌ها بردارند، تا هفته آینده صبر کنند و قدرت فراکسیون امید را در مجلس دهم ببینند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا عارف عصر امروز در گردهمایی شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور که در مرکز همایش های بین‌المللی نیایش برگزار شد با بیان اینکه اعتماد مردم به لیست امید مسئولیت اصلاح‌طلبان را بسیار سنگین کرده است، گفت: حماسه ارزشمند خرداد 92 برای حاکمیت اخلاق و عقلانیت در کشور انجام شد و مردم نیز مطالبه شان در جامعه رعایت همین ویژگی‌هاست.

وی با بیان اینکه باید ادامه دادن مسیر اسفند 94 در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار گیرد اظهار کرد: اولویت دادن به منافع ملی، گذشت از منافع حزبی، داشتن نگاهی عمیق نسبت به آینده و توجه به مطالبات مردم و اولویت کشور مواردی بوده که در نهایت منجر به ائتلاف امید شده است.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است و نه پس از آن اظهار کرد: این روزها سخنانی به گوش می‌رسد که عده ای مطرح می‌کنند ائتلاف امید تا درب مجلس پایدار بوده است در حالیکه ائتلاف امید برای درون مجلس شکل گرفته و در آن پیگیری خواهد شد.

عارف ادامه داد: وظیفه کسانی که در لیست امید بوده اند این است که برای یک تعهد جمعی در زمینه پیگیری برنامه‌های فراکسیون امید در مجلس تلاش کنند و گفتن سخنانی مانند اینکه ائتلاف انجام شدو حالا تمام شد و رفت، درست بود.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی نیازمند شکل گیری فراکسیون های تخصصی متعدد در مجلس هستیم اظهار کرد: مردم باید به کار تک تک نمایندگان نظارت کنند و دوستانی که سخنانی مطرح می‌کنند و می‌گویند ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است از بیان این سخنان دست بردارند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: ما برای این انتخابات و برای شکل گیری لیست امید و ائتلاف، هزینه های زیادی دادیم و کسانی را در لیست وارد کردیم که جوانان اصلاح‌طلب مدتها با ما قهر بودند چرا که شرایط ویژه آن دوران را به خوبی درک نکرده بودند اما بهتر است کسانی که می خواهند صحبت از پایان یافتن ائتلاف امید کنند باید با مردم رفتاری صادقانه داشته باشند و بگویند ما پیشنهاد ائتلاف داریم اما الان کارمان پیش افتاده و دیگر نیازی به ائتلاف نداریم.

رئیس موقت فراکسیون امید مجلس دهم هم‌چنین با اشاره به نخستین جلسه فراکسیون امید که طی روزهای اخیر برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی ما از حضور نمایندگان با توجه به شرایط زمانی و اطلاع رسانی که انجام شده بود حدود 90 تا 95 نفر بود اما تشکر می کنم که 105 نفر از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند.

عارف در واکنش به تحلیل‌های برخی از رسانه‌ها درباره کاهش نمایندگان حامی فراکسیون امید در مجلس اظهار کرد: بعضی‌ها می‌آیند و تحلیل‌هایی می‌کنند و مبنای تحلیل خود را عددسازی هایی که نادرست هستند قرار می‌دهند، اما مبنای کار ما در فراکسیون امید رعایت اخلاق است.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به قدرت از اخلاق عبور نمی‌کنیم و به طور دقیق تعداد نفرات حضور یافته در جلسه فراکسیون را اعلام کردیم اما به رقبایمان نیز می گوییم که فعلا صبر کنند و دست از تحلیل کردن بردارند و اجازه دهند که در هفته آینده مجلس تشکیل شود تا در آن زمان قدرت فراکسیون امید را در مجلس ببینند.

به گزارش ایسنا در ابتدای این نشست عارف با بیان اینکه فضای اسفند 94 متفاوت از فضای خرداد 92 بود، اظهار کرد: در فضای خرداد 92 که با ناامیدی‌ و سرخوردگی‌ها همراه بود اصلاح‌طلبان توانستند پیروز میدان شوند و کوشیدند تا پیروزی خود را در فضای اسفند 94 تقویت کنند و مردم نیز در همراهی با تلاش اصلاح‌طلبان علی رغم مشکلات، کم لطفی‌ها و برخوردهای غیرمنطقی، غیر اصولی و غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده و این گونه رفتارها را تحمل کردند چرا که جریان اصلاحات بنای خود را در حفظ آرامش و امید در جامعه قرار داده بود.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: ما با مردم میثاق بستیم که اگر در انتخابات پیروز شدیم برنامه ارائه شده خود را عملی کنیم و این تعهد شرعی است که حتما به آن عمل خواهیم کرد.

عارف در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه پیروزی انتخابات در مجلس دهم، پیروزی گفتمان بود اظهار کرد: اینکه لیست ائتلاف امید علی رغم تفاوت‌هایی که در اعضای ‌آن دیده می‌شود توسط پذیرفته شده و به طور کامل رای می آورد نشان‌دهنده این است که مردم به گفتمان اصلاحات و برنامه‌ای که توسط ائتلاف امید به مجلس ارائه شد رای داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید به تعهد خود به مردم وفادار باشند اظهار کرد: سرمایه اجتماعی ما همواره مردم بوده‌اند و ما نباید اجازه می‌دادیم حماسه دوم خرداد 76 به چهارم تیرماه 84 ختم شود.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در پایان با بیان اینکه ما خودمان را وفادار به نظام می‌دانیم، گفت: مردم نیز حرف‌های بی‌ربطی که درباره عدم پایبندی اصلاح‌طلبان به نظام جمهوری اسلامی مطرح شده بود را به خوبی در انتخابات پاسخ دادند و کسانی که چنین ادعاهایی می‌کنند نخواهند توانست یک مورد از تخطی اصلاح‌طلبان از اصول و ارزش‌های پذیرفته شده اسلام و انقلاب را نشان دهند زیرا اصلاح‌طلبان همواره در خط اول حمایت و حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب قرار داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha