• جمعه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95023119462
  • خبرنگار : 71133

سه جایزه بین‌المللی دیگر برای «رویاهای دم صبح»

سه جایزه بین‌المللی دیگر برای «رویاهای دم صبح»

«رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی برنده جایزه بزرگ، جایزه بهترین فیلم‌برداری و جایزه ویژه‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستند "کرونوگراف مولداوی" شد.

«رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی برنده جایزه بزرگ، جایزه بهترین فیلم‌برداری و جایزه ویژه‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستند "کرونوگراف مولداوی" شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، سیزدهمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم مستند کرونوگراف طی روزهای ٢٣ تا ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٥ در شهر "گیشناو" برگزار شد و فیلم مستند «رویاهای دم صبح» طی دو بار نمایش با استقبال و تشویق تماشاگران جشنواره روبه‌رو شد.

"کریستین دی برون"، فیلم‌ساز و تهیه‌کننده مطرح آمریکایی، از داوران بخش مسابقه‌ بین‌الملل بود که داورانی از کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش و چک او را در امر داوری همراهی می‌کردند.

در‌ آیین اختتامیه، در بیانیه گروه داوری عنوان شده بود: ««رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی از ایران، فیلمی است که با دقت و ظرافت و حساسیتی موشکافانه ساخته شده است و کارگردان از دریچه عدسی دوربین، با نگاهی شاعرانه توانسته یک مقوله‌ عمیق انسانی را به هنر تبدیل کند.

او با مشاهده‌گری عمیق بدون اینکه برای شخصیت‌های اصلی‌اش کوچکترین مزاحمتی ایجاد کند، با مسئولیت پذیری بالا برای حفظ حریم شخصی کاراکترهایش، قدرت یک موضوع پیچیده و چندوجهی را با ما به اشتراک می گذارد.

زندگی ناپایدار دختران نوجوان آسیب‌پذیری که بین واقعیت و سنت گرفتار شده‌اند، در حرکتی آونگ‌وار بین درد و لذت، نومیدی و اشک شوق، از فیلم «رویاهای دم صبح » اثری می‌سازد که پیوسته به ما یادآوری می کند که همیشه پنجره‌ای به سوی امید باز است.»

براساس این گزارش، گروه داوری به اتفاق آرا جایزه بزرگ خود را شامل تندیس و جایزه نقدی به فیلم «رویاهای دم صبح» از ایران اهدا کرد.

همچنین گروه داوری، فیلم «رویاهای دم صبح» را شایسته دریافت دو جایزه‌ دیگر دانست و جایزه ویژه‌ جشنواره کرونوگراف نیز برای توجه دادن و شناساندن حقوق زنان به مهرداد اسکویی تعلق گرفت و جایزه‌ بهترین فیلم‌برداری به محمد حدادی مدیر فیلم‌برداری این مستند اهدا شد.

در بیانیه داوران دلیل اهدای جایزه بهترین فیلم برداری، ثبت بسیاری از لحظات احساسات عمیق انسانی برای رسیدن به چهره‌ای واقعی از شخصیت‌های نوجوان فیلم توسط فیلم‌بردار و نیز اینکه فیلم‌بردار در فیلم به نرمی مشاهده‌گری می‌کند بدون اینکه سرزده عمل کند، به خلوت شخصیت‌ها احترام می‌گذارد و به آرامی واقعیت زندگی آنان را که تنها با دوربین می‌تواند آشکار شود با تماشاگران به اشتراک می‌گذارد عنوان شده بود.

با احتساب این سه جایزه فیلم «رویاهای دم صبح» تا کنون 11 جایزه ملی و بین المللی را از آن خود کرده است.

مهرداد اسکویی علاوه بر دریافت جایزه "عفو بین‌الملل" از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانست جایزه بزرگ جشنواره "ترو فالس" آمریکا با عنوان " ترو ویژن اوارد" را به عنوان بهترین مستند ساز سال ٢٠١٦ جهان از آن خود کند.

در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی، اسکویی توانست جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم "الهام بخش" را از جشنواره فول فریم آمریکا از آن خود کند. پیش‌تر اسکویی در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره سینما حقیقت جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود.

این فیلم همچنین جایزه بهترین تصویربرداری را برای محمد حدادی و جایزه بهترین ساخت موسیقی برای افشین عزیزی را در جشنواره سینما حقیقت به ارمغان آورد.

مستند بلند «رویاهای دم صبح» روایت سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می کشند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده: مهرداد اسکویی، مدیر تصویر برداری: محمد حدادی، تدوینگر: امیر ادیب پرور، طراحی و میکس صدا: حسین مهدوی، صدابردار: پارسا کریمی، مدیر تولید: وحید حاجی لویی، مشاور کارگردان: بابک کریمی، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره چیان، سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: علی رضا قاسمی، عطا مهراد، سیاوش جمالی، مدیر پخش بین الملل: نسرین میرشب (کمپانی دریم لب فیلمز).

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha