• شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95030100285
  • خبرنگار : 71411

معاون مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران:

بیگانگان از تأثیر ایران در منطقه و دنیا هراس دارند

بیگانگان از تأثیر ایران در منطقه و دنیا هراس دارند

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران دارای تجربه موفق دموکراتیک با زیربنای اسلامی است و به همین دلیل بیگانگان از تأثیر ایران در منطقه و دنیا هراس دارند.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران دارای تجربه موفق دموکراتیک با زیربنای اسلامی است و به همین دلیل بیگانگان از تأثیر ایران در منطقه و دنیا هراس دارند.

سامان نیازی در گفت‌وگو با با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در مسأله سوریه کاملاً مشخص است. در واقع موضع کشورمان در رابطه با سوریه پایان خشونت و کشتار، عدم هرگونه مداخله سیاسی و نظامی در سوریه، حفظ نظام حاکم موجود و ضرورت اصلاحات داخلی است.

وی ادامه داد: دخالت بیگانگان بدون درخواست دولت قانونی سوریه نامشروع و محکوم است و آن چیزی که باعث ترس و هراس دولت‌های حامی تروریست می‌شود وجود نظام دموکراتیک ایران اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران دارای تجربه موفق دموکراتیک با زیربنای اسلامی است و بیگانگان از تأثیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا هراس دارند.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات سوریه همانند خاری در چشمان رژیم آل سعود و تروریسم است. لذا طبیعی است که از جمهوری اسلامی ایران هراس داشته باشند. رژیم آل سعود کودک‌کش با جنایت‌های وحشیانه و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی سعی در ایجاد آشوب هرچه بیشتر در منطقه را دارد اما مشاهده می‌کنیم که این رژیم روز به روز در حال منزوی و منفعل شدن است.

نیازی خاطرنشان کرد: وسعت کشور مالدیو اندازه یکی از شهرهای جمهوری اسلامی ایران هم نمی‌شود. حال این کشور حرف از قطع رابطه با ایران می‌زند و همین امر بدون شک موجب خنده و جوک رسانه‌ای در دنیا شده است.

وی در رابطه با وزیر خارجه رژیم آل سعود، گفت: توصیه ما به عادل الجبیر این است که بر اعصاب خود مسلط باشد و رفتار عاقلانه و واقع‌بینانه‌ای از خود نشان دهد. وزیر امور خارجه رژیم آل سعود گفته است که اگر در مذاکرات سوریه پیشرفت نداشته باشیم، پلان B را اجرا خواهیم کرد که منظور از پلان B، گزینه نظامی است. لذا در این راستا توصیه دیگری به وی داریم و آن اینکه به وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در کشور خود بپردازد. همچنین پیش از هرگونه مداخله نظامی در سوریه مسأله جنایت حمله به یمن را باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha