• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95030300992
  • منبع : نمایندگی گیلان

مسئولان آستارا در سه‌شنبه‌های بدون خودرو

مسئولان آستارا در سه‌شنبه‌های بدون خودرو

مسئولان و کارکنان ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی شهرستان مرزی بندر آستارا در سه‌شنبه‌های بدون خودرو، هم‌رکاب هنرمندان و خبرنگاران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، هم‌زمان با راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در سراسر کشور، طی هفته‌های اخیر، جمعی از هنرمندان و اصحاب قلم و رسانه شهرستان مرزی بندر آستارا، از جمله خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و مهر با استفاده از دوچرخه به این کمپین پیوسته‌اند.

این اقدام اصحاب فرهنگ آستارا با استقبال عمومی مواجه شده و هم‌اکنون کارکنان بسیاری از ادارات با پیوستن به این کمپین، برای حضور در محل کار خود، علاوه‌بر پای پیاده از وسائل‌نقلیه عمومی و دوچرخه استفاده می‌کنند.

«واحدپور»، مدیر یکی از نمایندگی‌های فروش دوچرخه در آستارا با اشاره به این‌که این طرح نتایج مثبت زیست محیطی را در جامعه به‌دنبال دارد، اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی این کمپین، شاهد افزایش فروش دوچرخه هستیم.

وی دوچرخه را یکی از وسیله‌های مفید برای تأمین سلامت جسم و روح انسان برشمرد و افزود: زندگی ماشینی نتیجه نامتعارفی را برای جامعه کنونی بشر به همراه آورده است که اگر چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده نشود، سلامت انسان و در پی آن زندگی در جوامع مختلف را به خطر می‌اندازد.

قانونمند شدن، خطرات استفاده از دوچرخه را کاهش می‌دهد

«وحید خاصی‌پور»، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: گروه‌های مردم نهاد می‌توانند با حرکت‌های فرهنگی و ورزشی خود گام‌های مثبتی را در راستای ارتقای سلامت جامعه بردارند.

وی از حمایت وزارت ورزش و جوانان از کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو سخن گفت و توضیح داد: برای کاهش خطرات ناشی از استفاده گسترده دوچرخه در سطح جامعه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ضمن قانونمند شدن اینگونه طرح‌ها، شاهد به ثمر رسیدن اهداف آن باشیم.

وی مهم‌ترین لازمه اجرای طرح‌های خوب را تمهیدات مناسب برشمرد و افزود: با توجه به این‌که این کمپین مورد استقبال بسیاری از مسئولان بلند پایه کشور، به‌خصوص وزرای دولت تدبیر و امید واقع شده است، امیدواریم در سطح شهرستان شاهد حمایت مسئولان از این طرح زیست‌محیطی که با سلامت انسان‌ها گره خورده است، باشیم.

از همه ظرفیت‌های آستارا برای تحقق اهداف زیست‌محیطی استفاده شود

«حسین خورشیدی»، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری آستارا در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: حرکات زیست‌محیطی و خیرخواهانه قابل تقدیر است و باید از همه ظرفیت‌های شهرستان برای تحقق اینگونه اهداف استفاده شود.

وی برگزاری همایش‌های مختلف را در این زمینه بسیار تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تهیه جوایز و هدایا می‌تواند در ایجاد انگیزه بسیار مثمر ثمر باشد.

خورشیدی با اشاره به این‌که در هفته‌های آینده، مسئولان و کارکنان ادارات شهرستان با ملحق شدن به این کمپین، پیام‌های زیست محیطی خود را به سایر هم‌وطنان خواهند رساند، تصریح کرد: برای توسعه و تداوم اینگونه رفتارها باید به شکل زیربنایی اقدام شود که بهره‌مندی از بیمه یکی از آنهاست.

وی استفاده از توان و ظرفیت رسانه‌ها را در اجرای این طرح بسیار تأثیرگذار برشمرد و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کاهش استفاده از وسائل‌نقلیه موتوری در جامعه نهادینه شود.

خورشیدی نقش ادارات شهرستان را در این امر بسیار مهم دانست و یادآور شد: نمی‌توان از نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این مقوله چشم‌پوشی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha