• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95030301002
  • منبع : نمایندگی لرستان

قطعه اول آزاد راه خرم‌آباد - اراک اوایل سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد

قطعه اول آزاد راه خرم‌آباد - اراک اوایل سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد

‌فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: امسال 40 پروژه عمرانی بزرگ در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه لرستان سردارعبادالله عبداللهی در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد تاج ‌امیر شهرستان دلفان، اظهار کرد: سپاه پاسداران از بطن مردم برخاسته و در دوران جنگ کشور با وجود اینکه هیچ امکاناتی نداشتیم و تنها سلاح پیشرفته ما کلاشنیکف بود، اما وحدت و مشارکت مردم با نفس مسیحایی امام (ره) در برابر سلاح‌های پیشرفته دشمنان ایستادند و پیروز شدند.

این مسئول با بیان اینکه امروز رادیوهای معاند و دشمنان دین منتقد هستند که چرا سپاه وارد کارهای عمرانی و پروژه‌های بزرگ کشور شده است، افزود: اگر امروز می‌بینید که کره پیشرفتی داشته و چین امپراطور اقتصاد دنیاست به این خاطر است که بیشترین پروژه‌ها در دست نیروهای نظامی است و نیروی نظامی یک ظرفیت بزرگ برای خدمت رسانی، کمک و آبادانی کشور است.

وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء مثل دوران دفاع مقدس با حجم بسیار بالای نیروهای متخصص، ماهر و باتجربه در پروژه های بزرگ کشور( نفت و گاز، سد و راه و صنعت و معدن) ورود پیدا کرده و این حضور به پشتیبانی مردم بوده است.

این مسئول ادامه داد: 150 هزار نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در قرارگاه خاتم الانبیاء مشغول به کار هستند که از این تعداد 2500 نفر نیروی رسمی بوده و مابقی نیروهای مردمی هستند.

عبداللهی با بیان اینکه یک پروژه را از فرزند خودم بیشتر دوست دارم، اضافه کرد: در پروژه پالایشگاه بندرعباس 17 هزار جوان مشغول بکار هستند و ما نباید فراموش کنیم در گذشته چه وضعیتی داشته‌ایم و باید از ظرفیت‌های کشور بهترین استفاده را ببریم.

وی گفت: قبلا طراحی سد در ایران بدست آمریکایی‌ها و ساخت آن توسط انگلیسی‌ها انجام می‌شد، اما امروز شاهدیم که طراحی و ساخت پروژه های صنعتی بزرگی مثل پارس جنوبی به دست فرزندان این مرز و بوم در حال انجام است و در فازهای پارس جنوبی بیش از 65 درصد کالا در کشور تولید می‌شود، در حالی که قبلا فلزهای ساده را از کره وارد می‌کردیم.

عبداللهی با بیان اینکه امروز در دو حوزه قدرت نظام برتر است، تصریح کرد: امروز از حیث تأمین امنیت و همچنین انجام خدمات فنی و مهندسی هیچ‌گونه مشکلی در کشور وجود ندارد و از لحاظ خدمات مهندسی هیچ نیازی به خارجی‌ها نداریم و حتی می‌توانیم بهترین خدمات مهندسی را نیز صادر کنیم.

وی یادآور شد: از لحاظ امنیت به لطف خداو رهبری پیامبرگونه مقام عظمای ولایت و مرجعیت مشکلی نداریم و اگر امروز گروه تکفیری داعش اقدام به جنایت می‌کند، در کشورهای همسایه است و این موارد مرهون پشتیبانی مردم از نظام است.

فرمانده قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: 70 درصد مشارکت مردم استان در انتخابات اخیر نشان از علاقه آنان به نظام است و مردم لرستان شیعه و شیفته ولایت هستند.

وی بابیان اینکه متاسفانه اقتصاد کشور متکی به نفت است و دشمن از این موضوع به عنوان نقطه ضعف به کشور فشار می‌آورد، اظهار کرد: وهابی‌های ملعون میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا به ما ضربه بزنند و اینجاست که اقتصاد مقاومتی حربه‌ای در مقابل این فشارهاست.

عبداللهی افزود: اقتصاد مقاومتی استحکام بخشی به زیرساخت‌های کشور و مقاوم سازی در مقابل نیازها و تهدیدات است.

وی گفت: باید اقتصاد مقاومتی از روستاها آغاز شود و باید روش‌ها و ایده‌ها در کشاورزی و دامپروری تغییر کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به وجود 450 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور، اضافه کرد: وجود این تعداد پروژه معادل 11 سال اعتبارات عمرانی کشورو البته این تعداد پروژه تنها مربوط به این دولت نیست و سایر دولتها را در بر می‌گیرد.

وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در سال 95، 40 پروژه بزرگ عمرانی را به بهره‌برداری می‌رساند که سد رودبار لرستان، خط انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد و طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد از آن جمله هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قطعه اول آزادراه خرم‌آباد اراک نیز به‌طول 70 کیلومتر در سال 96 آسفالت می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از فاز اول این آزادراه که در مسیر خرم آباد - بروجرد است 28 کیلومتر کاهش می‌یابد.

عبداللهی اعتبار پیش بینی شده برای بهره‌برداری از فاز اول آزادراه خرم‌آباد اراک را 1300 میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد:40 درصد این اعتبار توسط قرارگاه تأمین اعتبار می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: 10 پروژه بزرگ در کشور با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث داریم که 6 پروژه نفتی است.

عبداللهی بابیان اینکه امروز برخی از پروژه‌های بزرگ ملی برای دولت هزینه‌های زیادی در برداشته است و با این‌حال دولت نیز توان شروع پروژه‌های جدید را ندارد، افزود: به لطف تلاش‌های استاندار لرستان کشت و صنعت خرم‌آباد که یکی از قطب‌های تولید کشور محسوب می‌شود و سال‌ها به دلیل تعطیلی خاک می‌خورد، احیاء شده است.

وی با اشاره به سرریز سدهای کشور به دنبال وقوع بارندگی‌های اخیر بیان کرد: کارشناسانی که در رسانه‌ها حضور پیدا می‌کنند و البته ناکارشناس هستندمدعی می‌شوند که ریزگردها و خشک‌سالی‌ها به علت سدسازی در کشور است و این در حالی است که در لرستان به علت سیل خیزبودنش باید سد ساخته شود تا از بروز سیل و خشکسالی جلوگیری شود.

عبداللهی بابیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء هم ماشین‌آلات نو و هم بخشی از اعتبار را برای سرعت بخشیدن به ساخت پروژه سد تاج امیر اختصاص داده است، گفت: توسط قرارگاه 24 مدرسه، راه دسترسی به بابابزرگ و تعدادی مسجد را ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان پروژه‌های بزرگی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دست‌ساخت است، تصریح کرد: سد رودبار بزرگ‌ترین سد آبی برقی کشور است که به‌ عنوان تنها سدی که با چینی‌ها آن را فاینانس کرده‌ایم در الیگودرز رو به اتمام است و بزودی آبگیری می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با تاکید براینکه نمایندگان و مسئولان لرستان حول محور استاندار لرستان وحدت داشته باشند، یادآورشد: نمایندگان قانون‌گذار هستند و نمی‌توانند پولی را برای استان تأمین کنند، اما آن‌ها می‌توانند با وضع قوانین مناسب به نفع کشور و مناطق خود عمل کنند.

وی با اشاره به ملاقات‌های متعدد با نمایندگان اکثر استان‌های کشور، گفت: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ام که نمایندگان استان لرستان را به‌ طور دسته‌جمعی و در کنار هم دعوت و ملاقات کنم.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین از مسئولان و نمایندگان استان انتظار داریم که هر جا توان اجرای پروژه‌ای را ندارند، به مردم قول ندهند، به طور یقین اگر قولی برای اجرای پروژه‌ای داده شود، به مطالبه مردم تبدیل می‌شود و چنانچه عملیاتی نشود، مردم بدبین و بی‌اعتماد می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha