• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95030301032
  • خبرنگار : 71457

سفر یکی از مسئولان گروه تروریستی "احرار الشام" به آمریکا

سفر یکی از مسئولان گروه تروریستی "احرار الشام" به آمریکا

منابع آمریکایی فاش کردند که واشنگتن به یک مسئول برجسته در گروه تروریستی "احرار الشام" که با القاعده ارتباط دارد اجازه داده تا سفری به آمریکا داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری "مک‌کارتی" به نقل از چند منبع که نامشان ذکر نشده گزارش داد که لبیب النحاس، مسئول روابط خارجه گروه "احرار الشام" روزهای پایانی ماه دسامبر سال میلادی گذشته را در واشنگتن سپری کرده است. این مساله شبهاتی را درباره آمادگی آمریکا برای یافتن شرکایی جدید در بحران سوریه ایجاد می‌کند.

پیش از این نیز دولت آمریکا با درخواست روسیه برای گنجاندن نام دو گروه تروریستی احرار الشام و جیش الاسلام در سوریه به لیست گروه‌های تروریستی مخالفت کرده بود.

این پایگاه اعلام کرد اطلاعات حکایت از آن دارد که مسئولان به النحاس اجازه ورود به آمریکا با پاسپورت اروپایی را داده‌اند و این در حالی است که از سفر افرادی که حتی رابطه کمرنگی با گروه‌های تروریستی دارند، ممانعت به عمل می‌آید.

این پایگاه همچنین به این امر اشاره کرد که النحاس برای دیدار با هیچ یک از مسئولان آمریکایی طرح ریزی نکرده بود، بلکه خواهان صحبت کردن با "طرف‌های سومی" بوده که احتمالا می‌توانند "بر سیاستمداران و تصمیم‌گیرندگان اصلی در آمریکا تاثیر بگذارند".

این در حالی است که برخی منابع می‌گویند که النحاس قصد دیدار با تعدادی از پژوهشگران و کارمندان در گروه‌های فشار(لابی) را داشته است.

براساس گزارش مذکور گروه احرار الشام از گذشته تا کنون روابط محرمانه‌ای با القاعده داشته به نحوی که ایمن الظواهری، رهبر القاعده برای "ابو خالد السوری" یکی از رهبران موسس احرار الشام که در عملیاتی کشته شد، مراسم یادبود گرفته است.

همچنین براساس این گزارش النحاس که همچون سفیر احرار الشام در خارج عمل می‌کند، اخیرا سفرهایی را به کشورهای دیگر داشته و مقالاتی نوشته که در آن برای رابطه با غرب اعلام آمادگی کرده است.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به سوالات درباره این سفر که با طرح‌های عربستان برای برگزاری کنفرانس ریاض همزمان بود مخالفت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha