• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95030301070
  • خبرنگار : 71457

با اعلام تلاش روسیه و آمریکا برای توافقی فراگیر در سوریه؛

رئیس مخالفان سوریه اوباما را "اردک لنگ" خواند

رئیس مخالفان سوریه اوباما را "اردک لنگ" خواند

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه نسبت به تلاش‌های روسیه جهت وادار کردن گروه‌های مخالف برای جنگیدن هشدار داد و گفت که روس‌ها برای انعقاد توافق فراگیر با آمریکایی‌ها در مورد سوریه تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انس العبده، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه از برخی از رفتارهای جبهه النصره انتقاد و به فتواهای برخی از فتوادهندگان آن اشاره کرد که ریختن خون جیش الاسلام را جایز دانسته‌اند.

انس العبده گفت، تداخل در جبهه‌های درگیری اجازه جدا کردن نیروهای النصره و سایر گروه‌ها را نمی‌دهد و این درخواستی است که روس‌ها با هدف آغاز حملات علیه النصره بر این اساس که النصره نیز همچون داعش یک گروه تروریستی است، مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد، روس‌ها تلاش می‌کنند توافق فراگیری را با آمریکایی‌ها در مورد سوریه و دیگر مسائل منعقد کنند اما باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که دوره ریاستش در حال پایان است، همچون "اردکی علیل و ناتوان" است که نمی‌تواند تصمیم‌های استراتژیک را اتخاذ کند و این امر به معنای آن است که پرونده سوریه به بهار سال آتی یعنی در زمان آغاز به کار دولت جدید چه به ریاست ترامپ یا کلینتون، به تعویق می‌افتد.

انس العبده گفت: من بر این باورم که آمریکایی‌ها و روس‌ها در حال حاضر برای چیزی شبیه به آنچه که در آتش بس انجام دادند، تلاش می‌کنند، یعنی به چیزی در بین خود دست یابند و آن را به اطلاع ما برسانند و از آنجا که اگر با نظام بر سر میز مذاکره بنشینیم، با نظام به هیچ چیزی دست نمی‌یابیم، من باور دارم که روس‌ها و آمریکایی‌ها چارچوب کلی دارند که بر اساس آن کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش‌هایی برای اعلام این مساله با چیزی به نام دوره مقدماتی صورت می‌گیرد که این دوره بخشی از مذاکرات است. ما در اصل با مذاکرات در حال حاضر موافق هستیم اما از نظر من این امکان وجود ندارد که مرحله انتقالی با حضور اسد به هر نحوی آغاز شود و هر صحبت دیگری غیرقابل قبول است و آنها این مساله را می‌دانند.

رئیس ائتلاف مخالفان عنوان داشت: من بر این باورم که به روس‌ها اختیاری در پرونده سوریه داده شده است و آنچه که در حال حاضر صورت می‌گیرد، مرحله‌ای برای تعلیق درگیری‌ها و اتکا کردن به مسئولان محلی چه نظام یا مخالفان است تا دولت آتی آمریکا بیاید و طبیعتا در این مقطع روس‌ها تلاش خواهند کرد تا توافق کاملی را آمریکایی‌ها به دست آورند و آنها در حال حاضر خواهان بهای سنگینی هستند که آمریکایی‌ها نمی‌توانند پرداخت کنند.

وی افزود: گزینه دیگر برای روس‌ها این است که مشخصه‌های شرایط واقع را در میدان تعیین کنند تا به دولت آتی آمریکا اجازه ندهند بسیار در خارج از چارچوب آنها دست به تحرکاتی بزند و این امر بدین معنا است که آمریکا امکان مانور دادن را ندارد. این گزینه دوم برای روس‌ها بهتر است، یعنی در میدان دست به تحرکاتی بزنند که دولت جدید آمریکا نتواند آن را پشت سر بگذارد. در نتیجه، اگر دولت جدید آمریکا بخواهد هرگونه توافق واقعی را با روس‌ها منعقد کند، بر اساس این اوضاع واقع موجود خواهد بود. برای آنها، اوباما در حال حاضر بهترین گزینه است و آنها در مقابلشان دو گزینه را می‌بینند: یا کلینتون یا ترامپ.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha