• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95030301079
  • منبع : نمایندگی اردبیل

کشف بیش از 1000 لیتر سوخت قاچاق در بیله‌سوار مغان

کشف بیش از 1000 لیتر سوخت قاچاق در بیله‌سوار مغان

فرماندار بیله‌سوار مغان از کشف 1500 لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، «آرام حلیم» در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیله‌سوار با قدردانی از عملکرد مجموعه گمرک بیله‌سوار در جلوگیری از خازرج کردن کالاهای قاچاق به‌ویژه دخانیات گفت: در دو ماه اخیر بیش از 715 هزار نخ انواع سیگار از اتباع آذری کشف شد.

او با بیان این‌که همه مغازه‌هایی که کالای دخانی به فروش می‌رسانند باید کارت پروانه خرده‌فروشی سیگار داشته باشند، افزود: 40 مغازه نسبت به دریافت کارت خرده‌فروشی سیگار اقدام کرده‌اند و فقط این مراکز حق فروش دخانیات را به افراد بالای 18سال دارند و مراکز بدون پروانه حق فروش دخانیات را ندارند.

فرماندار بیله‌سوار خاطرنشان کرد: کشف سه قبضه اسلحه شکاری، 50 بطری مشروبات الکلی، 16 دستگاه ماهواره و برخود با شش واحد صنفی که اقدام به فروش اجناس تاریخ مصرف گذشته از اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان در دو ماه امسال است.

حلیم با بیان این‌که تعامل و همکاری مطلوب و به‌هنگام بین اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند نتایج مثبت و تأثیرگذاری به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق دارو اقدامات خوبی شده و در دو ماه اخیر 21 هزار قرص ضدبارداری و بیش از 350 عدد انواع داروهایی که مشمول داروهای قاچاق می شود توسط ستاد کشف شده است.

وی نظارت شبکه بهداشت و درمان بر داروخانه‌های شهرستان را خواستار شد و گفت: داروخانه‌ها باید از تجویز بدون نسخه دارو برای اتباع آذری خودداری کنند و داروخانه‌ها هنگام تجویز دارو به تاریخ انقضای آن توجه کنند.

فرماندار بیله‌سوار مغان با اشاره به این‌که اقتصاد کشور با فرهنگ گره خورده یادآور شد: مصرف‌زدگی و چشم و هم‌چشمی، خرید اجناس خارجی و خام‌فروشی، سرمایه‌گذاری در خدمات به جای تولید از جمله عواملی است که موجب شده محرک‌های اقتصادی و چرخه تولید کشور به کندی حرکت کند.

حلیم گفت: اگر فرهنگ تولید، فرهنگ مصرف، فرهنگ استفاده کردن از فرصت‌ها و فرهنگ تبدیل تهدیدها به فرصت ساماندهی نشود نمی‌توانیم به یک اقتصاد پویا دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان‌یافته وظیفه همه به ویژه نیروهای انتظامی است و قاچاق اگر کنترل نشود تولیدات داخلی را هدف قرار داده و باعث بی‌رونق شدن آن می‌شود.

فرماندار بیله‌سوار مغان بر ضرورت تشدید کنترل ورودی و گلوگاه‌های شهرستان در زمینه قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق البسه و خرید و فروش غیرقانونی ارز در ورودی گمرک نیروهای نظامی و انتظامی با همکاری گروهان مرزی و گمرک باید نسبت به شناسایی افراد فعال در زمینه قاچاق اقدامات لازم را انجام دهند.

حلیم تجمع خودروهای سنگین حمل بار در جایگاه‌های عرضه سوخت را از مشکلات شهرستان برشمرد و افزود: خودروهای حمل باری که دارای باک اضافی یا غیراستاندارد هستند باید شناسایی شوند.

وی همچنین نظارت جدی بر ورود کامیون‌های دارای باک اضافی از گمرک بیله‌سوار خواستار شد.

فرماندار بیله‌سوار مغان یادآور شد: برای ضایع نشدن حقوق کشاورزان هنگام خرید محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم باسکول‌ها باید استاندارد لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha