• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۲:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95030502546
  • خبرنگار : 71417

وزیر دفاع انگلیس: مبارزه با داعش جزو منافع مشترک ما و روسیه است

وزیر دفاع انگلیس: مبارزه با داعش جزو منافع مشترک ما و روسیه است

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش از جمله مسائلی است که مطابق با منافع مشترک انگلیس و روسیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در یک جلسه‌ی کمیته دفاعی پارلمان این کشور که به تأثیر مسکو در مسائل دفاعی و امنیتی انگلیس اختصاص داده شده بود، گفت: روسیه و انگلیس منافع مشترکی در مقابله با تروریسم و گروه تروریستی داعش دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور قطع ما منافع مشترکی با روس‌ها داریم. روسیه داعش را به عنوان تهدیدی فزاینده نه تنها در سوریه بلکه در مناطق مجاور و حتی داخل این کشور لحاظ می‌کند.

فالون گفت: با توجه به این وضعیت، معتقدم ما با روسیه منافع مشترکی در مبارزه با داعش داریم.

وزیر دفاع انگلیس با بیان این که این منفعت مشترک مبنایی برای مشارکت در فرآیند سیاسی حل بحران سوریه بوده است، افزود: همکاری‌های متعددی در قالب چارچوب‌های ائتلافی به جای ناتو قابل پیگیری است.

این وزیر انگلیسی اعلام کرد که حدود 800 میلیون دلار از دخایر داعش به لطف حملات هوایی علیه چاه‌های نفت در سوریه از بین رفته است.

فالون ادامه داد: انگلیس حدود 760 حمله هوایی در عراق و نیز 43 حمله در سوریه داشته است و ما بیش از هر شوری به استثنای آمریکا دست به حمله هوایی زده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد که انگلیس بیش از 250 نیرو در عراق دارد و بیش از 13 هزار تن از نیروهای امنیتی عراق را آموزش داده است و به اضافه اینکه بیش از 3300 تن از نیروهای پیشمرگ برای مبارزه با داعش آموزش داده شده‌اند.

فالون تاکید کرد که دولت انگلیس از تلاش‌ها برای آشتی سیاسی در عراق و پایان بحران سوریه حمایت‌می‌کند.

وی از دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواست به حرکت در مسیر اصلاحات سیاسی ادامه دهد. وزیر دفاع انگلیس همچنین از روسیه خواست بر نظام بشار اسد برای پایان دان به خشونت فشار وارد کند وی در عین حال گفت: جنگ داخلی و مداخله روسیه در سوریه اوضاع را پیچیده کرده اما تعداد نظامیان خارجی که به داعش ملحق می‌شوند از 2000 تن به 200 تن در ماه کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha