• پنجشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95030603479
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

کوله‌بری کالاهای "سلامت محور" از مرزهای کرمانشاه ممنوع شد

کوله‌بری کالاهای "سلامت محور" از مرزهای کرمانشاه ممنوع شد

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: با پیگیری‌های معاونت غذا و دارو در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، مصوب شد که از کوله‌بوری کالاهای سلامت محور شامل مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی در مرزهای استان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه دکتر حمیدرضا مستوفی در جمع خبرنگاران قاچاق مواد غذایی را تهدیدی جدی علیه سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: این مواد غذایی حاوی سموم و مواد شیمیایی ناشناخته است و با تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که 80 درصد مواد غذایی قاچاق ناسالم هستند.

مستوفی از غیرقابل مصرف اعلام کردن 439 هزار کیلوگرم برنج قاچاق در استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برخی از این برنج‌ها به دلیل آلودگی یا بالابودن میزان فلزات سنگین از چرخه مصرف جامعه خارج شدند.

وی افزود: همچنین سال گذشته 32 هزار کیلوگرم چای قاچاق، 7500 کیلوگرم گردو و بادام قاچاق و دو هزار تن آرد قاچاق را در استان معدوم کردیم.

مستوفی اظهار کرد: سال گذشته همچنین بیش از 163 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق را معدوم کردیم که این مسئله با توجه به مخاطراتی که این لوازم دارند جای تامل و توجه دارد.

وی افزود: در راستای مقابله با کالاهای قاچاق و نیز حفظ سلامت جامعه با تلاش‌هایی که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری انجام داد، مصوب شد تا کوله‌بری کالاهای سلامت محور شامل مواد غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی از مرزهای استان ممنوع شود.

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از 350 هزار فوت طی سال گذشته در کشور 135 هزار مورد آن بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است گفت: این میزان بالای مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی نیازمند اتخاذ استراتژی از سوی دولت است.

وی قند، نمک و چربی را از جمله ریسک فاکتورهای این بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: در همین راستا سازمان غذا و دارو طرح چراغ راهنمایی تغذیه را در دستور کار خود قرار داده که تا حد زیادی به کنترل چربی، نمک و قند منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در دستور کار است که اسیدهای چرب ترانس را در روغن‌های خوراکی تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی تا پایان سال 1399 به یک درصد برسانیم.

مستوفی افزود: همچنین میزان مصرف قند باید امسال تا 10 درصد در محصولات غذایی کاهش داده شود، به شرطی‌که در فرمولاسیون مواد غذایی تغییری داده نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha