• پنجشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95030603528
  • منبع : نمایندگی قم

مونوریل قم امسال به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد

مونوریل قم امسال به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: پروژه مونوریل قم امسال به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، ابراهیم نیلیه در خصوص ایستگاه مترو میدان شهید مطهری توضیح داد: با وجود نگرانی‌های ناشی از اجرای طرح‌های جدید ترافیکی بابت احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری و نیز تکمیل ایستگاه مونوریل در این میدان، هم اکنون با تدابیر اتخاذ شده با همکاری پلیس راهور شاهد ترافیک روان و نظم در تردد خودروها در شلوغ‌ترین قسمت شهر می‌باشیم.

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت مشکلات پیش آمده ادامه داد: طبق قرارداد منعقده و تعهدات اخذ شده از پیمانکار مقرر شده وضعیت میدان مطهری تا دی سال‌جاری به حالت قبل برگردد و بخش عمده حصارهای اطراف میدان برچیده شود. ایستگاه مترو میدان مطهری، مهم‌ترین ایستگاه این پروژه محسوب می‌شود و از زمان شروع بکار تاکنون بیش از ۱۷۰۰ متر مکعب خاک برداری انجام شده است. هم اکنون در حال اجرای سازه نگهبان در آن ایستگاه هستیم.

نیلیه با اشاره به تکمیل ایستگاه مونوریل میدان مطهری، اظهار کرد: پروژه ومنوریل تا اواخر سال ۹۵ به بهره برداری آزمایش می‌رسد و در همین راستا باید ۳ ایستگاه شامل ایستگاه‌های فرهنگیان، رضوی و مطهری در مسیری به طول ۴.۷ کیلومتر از جنب عوارضی کاشان تا میدان مطهری تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به افزایش ناوگان اتوبوسرانی در سال جاری اظهار کرد: با توجه به ضرورت افزایش سهم ناوگان اتوبوسرانی براساس پیش‌بینی حجم تقاضای سفر و همچنین ارائه خدمات بهینه به همشهریان کمیت و کیفیت ناوگان همواره مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی در حمل و نقل درون شهری بیشترین نقش را می‌تواند ایفا کند، ادامه داد: با توجه به نظر مساعد شهردار و پیگیری‌های به عمل آمده، در سال جاری نیز پیش‌بینی توسعه ناوگان در دو بخش بازسازی اتوبوس‌ها و خرید آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم عنوان کرد: با وجود کمبود کمک‌های دولتی، به همت مدیریت شهری مقدمات تهیه و خرید اتوبوس انجام شده و نسبت به تهیه نزدیک به ۴۰ دستگاه اتوبوس در سال جاری اقدام خواهد شد.

امراللهی خاطرنشان کرد: افزایش ناوگان مذکور در راستای افزایش توسعه خدمات و پیش‌بینی ایجاد خطوط جدید از جمله خطوط ویژه حدفاصل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از برنامه‌های سازمان بوده که همزمان به مرحله اجرا و بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha