• شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95030804607
  • منبع : مطبوعات

رییس کل محاکم تهران:

قضات دادگاه انقلاب باید انقلابی رای دهند

قضات دادگاه انقلاب باید انقلابی رای دهند

رییس کل دادگاه ‌های عمومی و انقلاب تهران در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگاه های انقلاب تهران گفت: دادگاه انقلاب اسلامی با حسن تدبیر حضرت امام (ره) تشکیل شد که نقش مهم و اساسی این دادگاه در سراسر کشور بر هیچ فردی پوشیده نیست.

به گزارش ایسنا، پوریانی در ادامه با ذکر سخنانی از معمار کبیر انقلاب در وصف دفاع از ارزش ها و کیان و تمامیت ارضی انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره)، حفظ نظام و ارزش های انقلاب را بیشتر از دیگر چیزها برای ما با اهمیت قرار داد، به گونه‌ای که حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است که قوه قضاییه با درک این مهم دفاع از این ارزش‌ها را وظیفه خود می‌داند.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های مهم در دادگاه انقلاب تهران تاکید کرد: دشمنان نظام هیچ وقت بیکار نمی نشینند و در طول قریب به چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی با استفاده ابزاری از بعضی از عوامل داخلی و خارجی ثبات و امنیت کشور را از جمله در فتنه سال 88 مختل نمودند و در آنجا نقش قضات خدوم دادگاه انقلاب بیشتر برای مردم عزیزمان نمایان شده است که با داشتن روحیه جهادی و انقلابی و صدور آرای قاطع توانستند امنیت و آرامش را به جامعه برگردانند.

وی افزود: قضات دادگاه انقلاب باید انقلابی فکر کنند و انقلابی رای دهند و انقلابی رای صادره را اجرا کنند و این روحیه باید در کارکنان دادگاه انقلاب به عنوان یک ارزش همیشه حفظ شود.

رییس کل محاکم تهران اظهار کرد: تشکیل دادگاه انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تدابیر و دوراندیشی حضرت امام (ره) در سال 58 بود که الان به عنوان یک دادگاه اختصاصی با داشتن صلاحیت رسیدگی به جرائم خاص از جمله محاربه و افساد فی‌الارض و جرایم مواد مخدر و جاسوسی با اقتدار تمام انجام وظیفه می نماید.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در پایان با قدردانی از خدمات ارزشمند حجت الاسلام موحدی در دادگاه انقلاب تهران برای حجت الاسلام غضنفر آبادی سرپرست جدید این دادگاه آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha