• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95030904948
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مرگ کوهستان پارک شادی چهارساله شد

مرگ کوهستان پارک شادی چهارساله شد

از سال 91 تعدادی از دستگاه‌های کوهستان پارک شادی مشهد توسط اداره استاندارد پلمب شد، زنجیره پلمب دستگاه‌ها به علت نداشتن استاندارد ادامه یافت تا اینکه کل مجموعه کوهستان پارک پلمب شد و اکنون این مجموعه تفریحی که در اختیار بانک دی قرار دارد حدود 4 سال است که رسما تعطیل شده است.

این ظرفیت تفریحی با موقعیت مناسب در شهر مشهد رها شده است و کسی دغدغه راه‌اندازی آن را ندارد، مردم مشهد نیز دارند فراموش می‌کنند که زمانی که به انتهای خیابان وکیل‌آباد می‎رسیدند شور و غوغای همشهریان و مسافران در این مجموعه به گوششان می‌خورد و یا اصلا در شهرشان کوهستان پارک وجود داشته است.

علیرضا جمیع، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در گفت‌‍وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: باید ابتدا دید که آیا مالک این مجموعه تفریحی، قصد فعالیت دارد یا نه؛ اگر قصد استفاده از آن را دارد باید تائیدیه شرکت‌های بازرسی را اخذ کند.

وی خاطرنشان کرد: استانداردهای شهربازی باید هر سه ماه مورد تائید قرار بگیرد. در حالی که مالک شهربازی مدت زیادی است که تاییدیه شرکت‎های بازرسی را اخذ نکرده است.

احسان بیگی، مسئول روابط عمومی بانک دی به ایسنا، اعلام کرد: کوهستان پارک شادی مشهد حدود چند سالی است که در اختیار بانک دی قرار دارد و این بانک برای نگهداری این مجموعه هزینه می‌کند؛ ما سال گذشته درخواست دادیم که از طریق مزایده آن را واگذار کنیم اما خریداری نیافتیم.

وی خاطرنشان کرد: البته تعدادی مشتری قصد خرید این مجموعه را داشتند که به نتیجه نرسیدیم؛ اکنون وسایل شهربازی تعطیل است و بانک به دنبال مالک جدید برای این مجموعه می‌گردد و امیدواریم که به زودی واگذار شود.

علی اصغر ولایتی، مدیرعامل سابق کوهستان پارک شادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من مدیریت این مجموعه را از سال 87 تا 91 برعهده داشتم، در طی این مدت هیچ حادثه‌ای که منجر به فوت مشتریان شود نداشتیم؛ اما در این رابطه شایعات زیادی شنیدم.

وی خاطرنشان کرد: تنها حادثه‌ای که می‌توانم به آن اشاره کنم صدمه‌ای بود که به یکی از مشتریان خانم وارد و دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شد؛ دلیل این حادثه نیز اصرار این خانم به نشستن روی صندلی یکی از دستگاه‌ها علی رغم اینکه بر روی این صندلی، جا نمی‌شد بود. بیمه به این خانم 5 میلیون پرداخت کرد. حادثه دیگری که می‌توانم به آن اشاره کنم مربوط به پیچ‌خوردگی پای یک خانم زمانی که در کوهستان پارک قدم می‌زد است، این خانم نیز از شرکت بیمه دیه دریافت کرد.

ولایتی یادآور شد: در شب عید سال 91 حدود 9 دستگاه توسط اداره استاندارد پلمب شد؛ از آن زمان به منظور دریافت تاییدیه سازمان استاندارد تلاش زیادی کردیم، اما در حقیقت گرفتن تایید از این سازمان خیلی سخت شده بود و ما نتوانستیم آنان را قانع کنیم. مدتی بعد 19 دستگاه دیگر پلمب شد و مجموعه عملا از رونق افتاد.

وی گفت: سال قبل از مجموعه کوهستان پارک تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که مدیریت این مجوعه را برعهده بگیرم، اما با هزینه‎ای که من مطرح کردم موافقت نشد؛ در واقع مسئولیت این مجموعه استرس خاصی دارد و من نیز نسبت به وقوع برخی حوادث ترس دارم.

مردم مشهد برای چهارمین سال تابستان امسال را هم بدون کوهستان پارک می‌گذرانند...

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha