• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031005903
  • خبرنگار : 71516

ادامه درگیری‌ها در شمال حلب/ مخالفان مواضع خود را از داعش پس گرفتند

ادامه درگیری‌ها در شمال حلب/ مخالفان مواضع خود را از داعش پس گرفتند

در حالی که درگیری‌ها میان داعش و گروه‌های مخالف مسلح در اطراف شهر مارع و چند نقطه دیگر در حومه شمالی حلب همچنان ادامه دارد، منابع سوری می‌گویند مخالفان موفق شده‌اند مواضعی را که به تازگی از دست داده‌اند از داعش پس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه القدس العربی، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، مخالفان سوری دو روستا را در حومه حلب از داعش پس گرفتند. این روستاها به مخالفان کمک می‌کند که کمربند امنیتی اطراف شهر اعزاز را مستحکم‌تر کنند.

بیش از 100 هزار آواره سوری در وضعیت فاجعه‌باری در این شهر مرزی هستند و دولت ترکیه مرزهای خود را به روی آن‌ها باز نمی‌کند.

براساس گزارش شبکه شام، داعش طی ساعات گذشته برای سیطره بر شهر مارع تلاش زیادی کرده اما با مقاومت شدید مخالفان روبرو شده است.

بنا بر این گزارش مخالفان تلاش می‌کنند تا محاصره این شهر را بشکنند. هم‌اکنون درگیری‌های شدیدی در اطراف شهرک‌های راغیده و کفرکلبین وجود دارد.

نگرانی‌هایی درباره حمله جدید داعش وجود دارد. خبرگزاری اعماق وابسته به داعش تصاویری را از شلیک چند موشک کاتیوشا به مارع منتشر کرد.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که بیش از 6000 غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند توانستند از مناطقی در حومه شمالی حلب که طی دو روز اخیر داعش کنترل آن را در دست گرفته است فرار کنند. آوارگان به مناطقی در حومه غرب و شمالی حلب که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکرات است، رسیده‌اند.

حمله غافلگیرکننده داعش به مقرهای اصلی مخالفان سوریه در حومه شمالی حلب در مرز با ترکیه نهادهای بین المللی را نگران سرنوشت حدود 165 هزار آواره‌ای کرده است که هنوز بین مناطق درگیر گرفتار هستند.

در بیمارستان الحریه که تنها بیمارستان مارع محسوب می‌شود تنها چهار کادر درمانی باقی مانده‌اند. داعش روز جمعه برای چند ساعت این بیمارستان را محاصره کرده بود. در شمال اعزاز نیز فعالان می‌گویند که فشارهای زیادی علیه بیمارستان‌ها وجود دارد و سازمان پزشکان بدون مرز مجبور شده بیماران و کادر پزشکی را از بیمارستان السلامه وابسته به این سازمان خارج کند چرا که درگیری‌ها به سه کیلومتری شهر رسیده بود.

به دنبال تحولات اخیر اوضاع انسانی بسیار وخیم‌تر شده است و تعداد زیادی از افراد آواره شده‌اند.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش 81 نفر را از 29 آوریل گذشته تا 29 مه جاری در استان‌های رقه، دیرالزور، حلب و حمص اعدام کرده است.

داعش این افراد را به اتهام جاسوسی برای طرف‌های خارجی، همکاری با ارتش آزاد و نیروهای نظام سوریه، جنگ علیه داعش و اقدامات دیگر اعدام کرده است.

از زمان اعلام خلافت داعش در سال 2014 تاکنون این گروه 4225 نفر را در مناطق تحت سیطره خود در سوریه اعدام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha