• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031005908
  • خبرنگار : 71434

وقوع 3 انفجار انتحاری در شمال و شرق بغداد/ داعش بر عهده گرفت

وقوع 3 انفجار انتحاری در شمال و شرق بغداد/ داعش بر عهده گرفت

منابع عراقی امروز (دوشنبه) از وقوع سه انفجار انتحاری در شمال و شرق بغداد و کشته و زخمی شدن شماری در این انفجارها خبر دادند. گروه تروریستی داعش نیز مسئولیت انفجارهای شمال بغداد را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع در پلیس عراق امروز اعلام کرد که در پی انفجار یک موتور بمب گذاری شده در شرق بغداد چند تن زخمی شدند.

وی افزود: این موتور توسط یک عامل انتحاری و در مسیری حرکت می‌کرد که نزدیک شهرک صدر در شرق بغداد قرار دارد و در پی انفجار این موتور سه تن از سربازان عراقی زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: بلافاصله پس از انفجار خودروهای پلیس و آمبولانس به محل انفجار شتافته و تدابیر امنیتی فوق العاده در اطراف محل انفجار اتخاذ شد.

در همین حال در نخستین ساعات صبح امروز دو انفجار در دو شهر "الشعب" و "الطارمیه" در شمال بغداد رخ داد که در پی آن شماری کشته و زخمی شدند.

به گفته پلیس بغداد در انفجار اول که در نزدیکی بازار "شلال" در شهر شیعه نشین شعب شمال بغداد رخ داد 23 تن کشته و زخمی شدند. این دومین انفجار در بازار پر رفت و آمد شلال است پیش از این نیز در 17 مارس در پی انفجاری در این بازار بیش از 50 تن کشته و زخمی شدند.

انفجار امروز توسط یک خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت که در پی آن براساس آمارهای اولیه 12 تن کشته و 18 تن زخمی شدند.

انفجار دوم نیز توسط یک خودروی بمب گذاری شده در شهرستان "الطارمیه" به وقوع پیوست. هنوز گزارشی از تلفات این انفجار داده نشده و نیروهای امنیتی عراق تدابیر شدیدی را در این منطقه اتخاذ کردند.

در هیمن راستا، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری "اعماق"، وابسته به تندروها مسئولیت انفجارهای شمال بغداد را برعهده گرفت.

از سوی دیگر در انفجار انتحاری عصر یکشنبه در استان دیالی هفت تن کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار توسط یک عامل انتحاری با کمربند منفجره و در نزدیکی کازینویی در مرکز شهرستان المقدادیه به وقوع پیوست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha