• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95031005950
  • منبع : نمایندگی گیلان

احیا مراکز تحقیقات گیاهان دارویی در گیلان

احیا مراکز تحقیقات گیاهان دارویی در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این‌که علم باید در خدمت تولید ثروت باشد، گفت: در این راستا احیای واقعی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و شناسایی گونه‌های مختلف گیاهی از ابزارهای مناسب تولید علم، دارو و ثروت در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر «شاهرخ یوسف‌زاده چابک» در کارگروه گیاهان دارویی ضمن تأکید بر درک مسیر حرکت علمی کشور، اظهار کرد: علم باید در خدمت تولید ثروت باشد و در این زمینه احیای واقعی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، شناسایی گونه‌های مختلف گیاهی، اثرات محیطی و بحث تغییرات اقلیمی بر گیاهان دارویی و ایجاد باغ کلکسیون گیاهان دارویی می‌تواند از ابزارهای مناسب تولید علم، دارو و ثروت در استان باشد.

وی با بیان این‌که یکی از اهداف اصلی مدیریتی و اولویت برنامه راهبردی دانشگاه، تولید سنتی و صنعتی همراه با گسترش فعالیت‌های مرتبط در حیطه گیاهان دارویی است، گفت: ایجاد زمینه همکاری و هماهنگی بین بخشی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های مرتبط با گیاهان دارویی در سطح استان و کشور همراه با برنامه‌ریزی ساختارمند و سیستماتیک از دیگر اولویت‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: پایه‌های علم آینده جهان بر چهار علم اتم، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، علم ژنتیک و علم نرون و اعصاب استوار است، از این‌رو در این راستا نگاه ما نیز بر محور آینده‌پژوهی است.

به گزارش ایسنا، در پایان اعضای کارگروه دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن اعلام آمادگی و همکاری همه جانبه در خصوص جمع‌آوری گونه‌های مختلف گیاهان دارویی، نگهداری، بهبود ارزیابی به ارایه مطالبی پیرامون، ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد ایستگاه‌های مراکز تحقیقاتی، اختصاص بودجه مناسب، ایجاد تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه و چگونگی اجرای مناسب تولید گیاهان دارویی در گیلان، پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha