• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031106743
  • خبرنگار : 71402

رئیس سابق سیا: ترامپ به داعش کمک می‌کند

رئیس سابق سیا: ترامپ به داعش کمک می‌کند

رئیس سابق سیا در مصاحبه‌ای دونالد ترامپ را به دلیل سخنان جنجالی‌اش مورد انتقاد قرار داد و گفت که این جمهوری‌خواه آمریکایی با رویکرد خودش به داعشی‌ها کمک می‌کند. وی همچنین گفت که تحمل انگلیسی‌ها در مقابل جاسوسی تهاجمی دولت خود بسیار بیشتر از آمریکایی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، مایکل هایدن، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، مردم انگلیس را در مساله عملیات آژانس‌های امنیتی صبورتر از مردم آمریکا توصیف کرد.

وی گفت: شما مردم انگلیس در مساله اقدام تهاجمی سرویس‌های امنیتی‌ خودتان تحمل بالاتری نسبت به مردم ایالات متحده دارید. این مساله از افشاگری اطلاعاتی ادوارد اسنودن نشات می‌گیرد.

رئیس سابق سیا افزود: دو درصد از آنچه اسنودن (مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا) درباره حریم خصوصی فاش کرد مذاکره در رابطه با این بحث را سرعت بخشید. 98 درصد دیگر درباره چگونگی جمع‌آوری اطلاعات قانونی آمریکا و سایر دولت‌های خارجی بود که افشای آنها واقعا زیان‌بار بود.

به گفته هایدن، آمریکایی‌ها انتظار شفافیت بیشتری را از سرویس‌های امنیتی کشورشان داشتند و در نتیجه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با سرعت بیشتری نسبت به انگلیس تغییر کردند.

این مقام سابق سیا همچنین تاکید کرد که در مساله حفظ حریم خصوصی، فیس‌بوک خطر بزرگتری نسبت به آژانس‌های دولتی نظیر سیا و یا آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) محسوب می‌شود.

مایکل هایدن در مصاحبه با گاردین با اشاره به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا هم گفت که شاید وی وعده داده باشد که داعش را بمباران کند اما اظهارات ضد مسلمانان وی قطعا به نفع گروه تروریستی داعش خواهد بود.

وی که سابقا ریاست سیا و ان‌اس‌ای را در دست داشت، گفت: تفسیر تروریست‌ها این است که یک دشمنی فناناپذیری میان اسلام و جهان مدرن وجود دارد. وقتی ترامپ می‌گوید که همه آنها از ما متنفرند، در واقع از روایت آنها استفاده می‌کند. او به موفقیت ویدیوهای جذب نیروی آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha