• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95031106760
  • خبرنگار : 71474

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد

"فلایت چک" ایران به‌روزترین هواپیمای جهان / نصب سه رادار جدید در سال 95

"فلایت چک" ایران به‌روزترین هواپیمای جهان / نصب سه رادار جدید در سال 95

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که با خرید هواپیمای فلایت چک جدید ایران بار دیگر در این حوزه مقدمات مورد نیاز برای پرواز را در اختیار دارد، گفت: هواپیمای خریداری شده که در شرایط سخت تحریم‌ها وارد کشور شد، جدید‌ترین و بهترین نمونه موجود در جهان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رحمت‌الله مه‌آبادی در مراسم رونمایی از هواپیمایی فلایت چک جدید ایران اعلام کرد: این هواپیما که با نبودش عملا بسیاری از تجهیزات ناوبری و کمک‌ناوبری کشور قابلیت کاربردی خود را از دست می‌دهند، در طول سال‌های گذشته و با حربه دشمنان از صنعت هوانوردی کشور دور شده بود تا جایی که تلاش‌های ما پس از سقوط هواپیمای قبلی برای وارد کردن یک هواپیمای جدید با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با پیگیری‌های ویژه شخص وزیر راه و شهرسازی مقدماتی فراهم شد تا این هواپیما که در نوع خود بروز‌ترین و بهترین هواپیما به حساب می‌آید، وارد کشور شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که تمامی مراحل عملیاتی پرواز این هواپیما از سوی طرف‌های داخلی انجام خواهد گرفت، اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مرکز آموزش فنون هوانوردی که حدود 77 سال سابقه داشت به مرکز وارسی پرواز تبدیل شد تا کلیه مراحل مربوط به آموزش و پرواز این هواپیما از سوی متخصصان ایرانی انجام گیرد.

مه‌آبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات صورت گرفته در شرکت فرودگاه‌ها برای بهبود جایگاه کشور در این حوزه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی 1100 کیلومتر راه هوایی جدید، استفاده از 9 مسیر هوایی داخلی و بین‌المللی، افزایش تعداد سکتور‌های پرواز از هفت به 11 و اقدامات گسترده‌ای که در جهت بهسازی باندها و زیرساخت‌های فرودگاهی انجام گرفته تنها بخشی از اقدامات شرکت فرودگاه‌ها در سال گذشته را می‌سازد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی اقداماتی مانند نوسازی 25 ایستگاه رادیویی در فرودگاه‌ها و نصب سه رادار جدید که اخیرا موافقت‌نامه آن تبدیل به قرار‌داد شده در سال جاری امکان‌پذیر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha