• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031207374
  • خبرنگار : 71477

هشدار آمریکا درباره وقوع حملات تروریستی در اروپا و یورو 2016

هشدار آمریکا درباره وقوع حملات تروریستی در اروپا و یورو 2016

وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد، مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا 2016 در فرانسه و دیگر مراسم فرهنگی و ورزشی مهم در این قاره، هدفی برای حملات تروریستی و شبه نظامی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تعداد زیاد گردشگر که در تابستان امسال برای دیدن مسابقات به اروپا سفر می‌کنند، اهداف مهمی برای تروریست‌ها خواهند بود.

بازی‌های جام ملت‌های اروپا 2016 از 10 ژوئن (21 خرداد) تا 10 ژوئیه (20 تیر) در ورزشگاه‌های مختلف در فرانسه برگزار خواهد شد.

این در حالی است که فرانسه به دنبال حملات تروریستی سال گذشته میلادی در پاریس همچنان در حالت فوق العاده به سر می‌برد.

در حملات تروریستی سال گذشته میلادی در پاریس حملاتی همزمان در یک ورزشگاه، سالن کنسرت و چندین رستوران صورت گرفت که در آن 130 تن کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

در مارس سال جاری میلادی نیز 32 تن در حملات انتحاری در فرودگاه بروکسل و یکی از ایستگاه‌های مترو بلژیک کشته شدند.

گروه تروریست داعش مسئولیت تمامی این حملات را برعهده گرفته است. انتظار می‌رود یک میلیون طرفدار خارجی برای تماشای بازی‌های جام ملت‌های اروپا 2016 به فرانسه سفر کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این هشدار می‌گوید، برای شهروندان آمریکایی سفر به سراسر اروپا را به دلیل خطرات حملات تروریستی توصیه نمی‌کند.

اگرچه وزارت امور خارجه آمریکا مرتبا هشدارهای سفر برای خطرات کوتاه مدت در سراسر جهان صادر می‌کند اما در 20 سال گذشته این سومین بار است که هشدار سفر به اروپا برای شهروندان آمریکایی صادر می‌شود.

این وزارتخانه هشدار داد: حملات ممکن است در مکان‌های گردشگری، رستوران‌ها، مراکز خرید و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی صورت بگیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین نسبت به مسابقات دوچرخه‌سواری "تور دو فرانس" و روز جوانان در کلیسای کاتولیک در شهرکراکوف لهستان که انتظار می‌رود 5 / 2 میلیون تن در آن‌ها شرکت کنند، هشدار داده است.

یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره تهدید بخصوصی به دست ما نرسیده است.

در همین حال وزارت امور خارجه انگلیس نیز نسبت به تهدید بالای تروریسم در فرانسه هشدار داد.

حالت فوق العاده فرانسه در زمان برگزاری این مسابقات نیز برقرار است و پاریس قصد دارد به عنوان یک اقدام احتیاطی دیگر، تکنولوژی ضد پهپادی نیز مستقر کند. بیش از 90 هزار افسر پلیس سرباز و مامور امنیتی لباس شخصی نیز قرار است در این ماموریت شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha