• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95031207672
  • خبرنگار : 71511

نشست نقد و بررسی کارنامه یکساله دانشگاه تهران

نشست نقد و بررسی کارنامه یکساله مدیریت دانشگاه تهران به همت بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احسان ابراهیمی‌ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ابتدا اظهار کرد:‌ دو تشکل انقلابی دانشگاه تهران تصمیم گرفتند تا بعد از یک سال فعالیت این دانشگاه مشکلات پیش آمده را ارزیابی کنند.امری که لازم است به آن توجه شود این است که ما به عنوان یکی از اضلاع دانشگاه تهران، به دنبال حل مشکلات هستیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ فعالیت دانشجویی برای بسیج دانشجویی یک موضوع تفننی محسوب نمی‌شود ما فکر می‌کنیم که مسائل جمهوری اسلامی از دل علم به وجود می‌آید پس اتفاقاتی که فعالیت‌های دانشجویی رامخدوش کند و مانع حرکت کلی دانشگاه به سمت اهداف انقلابی شود را نقد می‌کنیم. ما به دنبال مچ گیری نیستیم و بر قاعده امر به معروف حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته سال مهمی بود و کشور در یک مرحله مهم و تاریخی قرار داشت در حالی که کشور ما در کورس علمی با جهان بود، تحت تاثیر اتفاقات و تحولات سیاست داخلی کشور و مسائل بین‌المللی نیز بود. انتخابات و فرایند مذاکرات هسته‌ای در دانشگاه بسیار تاثیر گذار بود. این اتفاقات باعث شد تا رابطه میان دانشجویان با اساتید و مسئولین سخت‌تر شود .

ابراهیمی تصریح کرد‌: در ابتدای امر از مسئولین پرسش‌هایی کردیم و توضیح خواستیم . سپس با افزایش فشار اذهان دانشجویان ریاست دانشگاه تصمیم گرفتند حضوری پای گفت و گوی ما بنشیند.بر این اساس دو نشست با رئیس دانشگاه برگزار شد.

وی افزود: دانشگاه محل نقد و پرسش و پاسخ است، چون قانون کم رنگ شده این فرایند رعایت نمی‌شود.

در ادامه این نشست رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد‌: علم مهمترین ابزار پیشرفت و اقتدارملی است و دانشگاه به عنوان مرکز اصلی تولید علم از جایگاه برجسته‌ای برخودار است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر ایران علاوه بر این که در برخی از پروژه‌ها قطب علمی کشور به حساب می‌آید، نماد فرهنگی- آموزشی - علمی کشور است. با روی کار آمدن ریاست جدید در دانشگاه تهران مجموعه‌ی نیروهای انقلابی دانشگاه احساس خطر کردند.

در پایان این نشست رضا میثمی فرد دبیر دو جلسه برگزار شده میان هیات رییسه دانشگاه تهران با دو تشکل دانشجویی بسیج و جامعه اسلامی شرحی از برگزاری این دو جلسه ارائه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha