• شنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95031508636

نگاهی به آغاز فرایند توزیع بنزین برنددار

نگاهی به آغاز فرایند توزیع بنزین برنددار

موضوع برندسازی بنزین، از سال گذشته مطرح شده و با ایجاد جایگاه‌هایی تحت عنوان برند واحد در اصفهان آغاز شده است، اما آیین‌نامه آن امسال از سوی وزیر نفت ابلاغ شده و نام‌نویسی رسمی از متقاضیا به عمل می‌آید، اما با برندسازی بنزین قرار است چه اتفاقی بیافتد؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، موضوع ارائه بنزین و CNG تحت عنوان یکی برند در دیگر کشورها سابقه دارد اگرچه که در این کشورها کیفیت بنزین با استانداردهای متفاوتی عرضه می‌شود اما در ایران تقریبا تمام بنزین‌هایی که در سطح کشور و به ویژه در کلان‌شهرها توزیع می‌شود کیفیت یکسانی دارند.

رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت ضمن اشاره به مذاکراتی که در این زمینه با وزارت نفت داشته است می‌گوید که برندسازی باید با پشتوانه کیفیت بنزین صورت گیرد و البته اگرچه طبق اظهارات مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند در ایران ثبت برند کنند، اما به اعتقاد حاج‌محمدرضا اینن کار برای شرکت‌های خارجی سودی در بر ندارد و بنابراین ترجیح آن‌ها فعالیت در بخش‌های بالادستی صنعت نفت است.

یکی از مزایای برندسازی برای جایگاه‌داران این است که می‌توانند در قبال خدماتی که به مردم تحت عنوان برند می‌دهند هزینه‌ای نیز دریاافت کنند که این به درآمدهای آن‌ها اضافه خواهد کرد، برای مردمم اما برندسازی به اعتقاد مسئولان می‌تواند منجر به افزایش کیفیت خدمات جایگاه‌داران شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره انتقادات بخش خصوصی به موضوع برندسازی اظهار کرد: وزارت نفت تا کنون جلسات متعددی را با اتحادیه جایگاه داران داشته است و قطعا این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد تا نظرات آن‌ها در نظر گرفته شود.

محمدرضا مظلومی درباره میزان استققال از این طرح از سوی صاحبان پالایشگاه و صاحبان جایگاه سوخت عنوان کرد: تا کنون استقبال بسیار خوبی از این طرح به عمل آمده و اتحادیه‌های استانی برای این موضوع تقاضا داده‌ا‌ند.

وی ادامه داد: در واقع برندسازی امکان ارائه خدمات مطلوب در قالب شرکت‌هاسی صاحب صلاحیت یا همان برند را فراهم می‌کند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره مضوع توان مالی متقاضیان برای ایجاد برند نیز خاطر نشان کرد: موضوع توان مالی متقاضیان برند در شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی پیش‌بینی شده است و تسهیلاتی از جمله محاسبه دارایی‌های غیر نقدی شرکت در زمره دارایی‌های آن برای ارزیابی مالی شرکت‌های متقاضی در نظر گرفته خواهد شد.

مظلومی درباره ارئه وام و تسهیلات نقدی به شرکت‌های متقاضی تصریح کرد: در حال حاضر اولویت با شرکت‌هایی است که توان مالی کافی دارند و فعلا موضوع اراائه تسهیلات نقدی مطرح نیست.

طبق آیین‌نامه ابلاغی متقاضیان احداث جایگاه‌های سوخت باید حداقل 68 امتیاز و CNG باید حداقل 75 امتیاز را کسب کنند.

این امتیازات بر اساس جدداول زیر محاسبه می‌شود.

صدور دستورالعمل ارزیابی شرکت های متقاضی برند

دستورالعمل ارزیابی شرکت های متقاضی برند

دستورالعمل ارزیابی شرکت های متقاضی برند

دستورالعمل ارزیابی شرکت های متقاضی برند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۵ ۰۸:۵۵

باز به فکر سرکيسه کردن مردم مي باشيد روي کيفيت سوخت کار کنيد نه روي خدمات جايگاهداران .

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۵ ۰۸:۵۹

همش دنبال راهي ميگردند ، با کلاه ته جيب مردم را خالي کنند. کدام برند؟ دو نوع بنزين دارم ، عادي و سوپر والسلام . ژست کشور هاي ديگه را نگيريد ، اينجا توليدکننده و فروشنده يکي و آن شرکت نفت است. ميخواهند جايگاهداران را به جان مردم بیندازند. هيچ سرويس اضافه‌اي هم داده نخواهد شد ، اگر هم بدهند پولش را جدا خواهند گرفت. شما سايت‌ها هم هيچ دفاعي از حق مردم نمي‌کنيد .