• شنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031508911
  • خبرنگار : 60001

تحولات امنیتی و نظامی در لبنان/ آماده‌باش ارتش و یونیفل در جنوب

تحولات امنیتی و نظامی در لبنان/ آماده‌باش ارتش و یونیفل در جنوب

ارتش لبنان به دنبال دستگیری مجموعه‌ای از تروریست‌های وابسته به مجموعه‌های مسلح تروریستی در سوریه، آماده باش کامل در جنوب لبنان اعلام کرد. براساس خبر یک منبع موثق، ارتش لبنان همه نیروهای خود در جنوب لبنان را فراخوانده و همه مرخصی نیروهای خود را لغو کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از بیروت، بر همین اساس نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد " یونیفل" نیز برنامه‌های گشت روزانه خود تا سه شنبه آینده را به شکل کامل لغو کرده است و تمامی حرکت ماشین‌های وابسته به یونیفل را از بیروت به سوی جنوب لغو و از همه نیروهای خود در شهرهای دیگر خواسته است تا دوشنبه آینده به منظور عدم تردد در مسیرها به سوی جنوب لبنان در مرخصی به سر برند.

براساس اخبار موجود تمامی پایگاه‌های یونیفل در جنوب لبنان تدابیر ویژه اتخاذ کرده‌اند تا شرایط اضطراری به شکل کامل برطرف شود. یونیفل براساس اطلاعات سازمان اطلاعاتی ارتش لبنان این تدابیر را اتخاذ کرده است زیرا اعترافات بازداشت شدگان در منطقه صیدا حاکی از آن بوده است که نیروهای یونیفل هدف اصلی اقدامات تروریستی بوده است. براساس آمارهای موجود حدود صد هزار پناهنده سوری در جنوب لبنان به سر می‌برند که بخشی از آنها در اردوگاه‌های فلسطینی استقرار یافته‌اند که می‌تواند به عنوان پایگاهی علیه اهداف لبنانی از سوی مجموعه‌های تروریستی سوریه مور استفاده قرار بگیرد.

برخی منابع مطلع اعلام کرده‌اند که نیروهای یونیفل قرار بوده تا هدف حملات انتحاری مجموعه‌های تروریستی قرار گیرند. برخی منابع این نیروها را به داعش و برخی دیگر آن را مرتبط با جبهه النصره اعلام کرده‌اند.

تاکنون و ظرف سه روز اخیر سه گروه از این مجموعه‌های تروریستی در اطراف صیدا در جنوب لبنان، خربة داوود در عکار در شمال لبنان و یک مجموعه متشکل از سه عنصر تروریستی در منطقه عالیه در بین جاده بیروت-دمشق در 12 کیلومتری بیروت دستگیر شده‌اند که این مجموعه آخری قصد عملیات انتحاری در ضاحیه جنوبی بیروت را داشته‌اند.

منابع امنیتی لبنان اعلام کرده‌اند که داعش خود را برای برهم زدن امنیت لبنان و آغاز حملات انتحاری آماده کرده است و هر هدفی را به منظور ایجاد بحران در لبنان هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha