• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031609109
  • خبرنگار : 71516

مذاکرات صلح یمن در کویت وارد مرحله جدیدی از بحران شد

مذاکرات صلح یمن در کویت وارد مرحله جدیدی از بحران شد

منابع یمنی از تعلیق جلسات مستقیم کمیته اسرا و بازداشت شدگان در مذاکرات صلح یمن به دلیل افزایش اختلافات میان اعضای این کمیته خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، یک منبع یمنی اعلام کرد که نمایندگان هیات دولت مستعفی در کمیته بازداشت شدگان معروف به کمیته انسانی جلسه جداگانه‌ای را با کارشناسان سازمان ملل برگزار کرده و تصمیم گرفته شد که دیگر جلسات مستقیم میان نمایندگان دو طرف در این کمیته برگزار نشود تا فرصت برای برگزاری جلسات غیرمستقیم جهت پر کردن شکاف میان دو طرف وجود داشته باشد.

اختلافات میان دو طرف باعث شده تا تفاهم‌های اولیه برای آزادی 50 درصد بازداشت شدگان قبل از ماه رمضان اجرایی نشود. این در حالی است که تنها دستاورد مذاکرات صلح یمن در کویت همین توافق برای آزادی بازداشت شدگان بوده است.

هیات دولت مستعفی یمن می‌گوید: طرف مقابل تنها خواهان اجرای تبادل اسرای جنگی است و با آزادی زندانیان سیاسی و خبرنگاران مخالف است.

در مقابل نیز یک منبع نزدیک به هیات صنعا، هیات دولت مستعفی را به جدی نبودن در آزادی اسرا قبل از ماه رمضان متهم کرد.

به گفته این منبع، هیات دولت مستعفی یمن تنها لیست 137 تن از اسرا از مجموع 3700 اسیر را داده است.

به گفته این منبع، هیات ریاض لیست 2630 اسیر و بازداشتی را که می‌گوید توسط انصارالله و ارتش یمن بازداشت شده‌اند، به سازمان ملل داده اما خود تنها به بازداشت 137 تن اعتراف کرده است.

تبدیل جلسات مستقیم کمیته بازداشت شدگان به جلسات غیرمستقیم نشان دهنده گسترده بودن اختلافات و شکاف میان دو طرف و دست نیافتن به هیچ گونه پیشرفت قابل توجهی است. این در حالی است که مذاکرات صلح یمن در کویت وارد چهل و چهارمین روز خود شده است.

همچنین مذاکرات صلح یمن با رفتن تعدادی از مذاکره کنندگان هیات دولت مستعفی از کویت وارد مرحله جدیدی از بحران شده است.

عبدالعزیز جباری، یاسین مکاوی و محمد السعدی، از اعضای هیات دولت مستعفی یمن هم‌اکنون در ریاض هستند و عز الدین الاصبحی، یکی دیگر از نمایندگان این هیات نیز روز شنبه کویت را ترک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha