• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95031609280
  • خبرنگار : 71474

معاون ساخت راه‌آهن در گفت و گو با ایسنا تشریح کرد

بی‌پولی بزرگ‌ترین مانع رسیدن ریل به همدان

بی‌پولی بزرگ‌ترین مانع رسیدن ریل به همدان

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه تکمیل هریک از پروژه‌های ریلی نیمه تمام کشور به رسیدن منابع مالی جدید احتیاج دارد،گفت: زیرسازی راه آهن تهران – همدان پیشرفتی 85 درصدی داشته و اگر پول برسد ما محدودیتی برای تکمیل کار نداریم.

مسعود نصر آزادانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت اتصال شهر همدان به شبکه ریلی کشور اظهار کرد: این طرح که جز اصلی‌ترین اولویت‌های ریلی کشور مطرح بوده و از چند سال قبل کار بر روی آن آغاز شده، امروز در کارگاه‌های اجرایی عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است. کار زیرسازی تا نزدیک شهر همدان به پایان رسیده و حدود 145 کیلومتر از طرح نیز ریل گذاری شده است.

به گفته وی با توجه به پیشرفت کار در عرصه‌های زیرساختی، می‌توان انتظار داشت این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسد اما این اتفاق یک شرط بسیار مهم دارد و آن تامین منابع مالی است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه در سال گذشته تنها 20 درصد از بودجه مدنظر برای این خط تخصیص یافت، تصریح کرد: قاعدتا نمی‌توان انتظار داشت طرحی با این گستردگی با 25 میلیارد تومان اعتبار پیشرفتی کلان را به ثبت برساند. در سال جاری نیز بودجه در ابتدای خرداد ماه تخصیص پیدا کرده و باید منتظر باشیم تا منابع مدنظر در سال جاری به دست ما برسد.

نصر آزادانی، اشکال در طراحی ایستگاه‌های مسیر تهران – همدان را نیز یکی دیگر از مسائل و مشکلات پیش روی تکمیل این طرح دانست و گفت: متاسفانه قرارداد مربوط این ایستگاه‌ها که در دولت قبل بسته شده، با اهداف کلان آن تناقض دارد و باید فکری جدی به حال آن صورت گیرد.

وی افزود: شرکت ساخت راهکارهایی در این رابطه ارائه کرده که بناست نخستین بخش آن در ایستگاه شهر رشت پیگیری شود و در صورتی که کار نتیجه داد می‌توان انتظار داشت به دیگر ایستگاه‌های جدید نیز انتقال یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha