• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95031609413
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان:

انتقال آب خزر به سمنان اجتناب‌ناپذیر است

انتقال آب خزر به سمنان اجتناب‌ناپذیر است

استاندار سمنان گفت: همه محورهای توسعه و پیشرفت در استان سمنان وجود دارد منهای آب، که ان‌شاءالله این عامل مهم در توسعه استان سمنان نیز با تدبیر و کمک دولت تدبیر و امید فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، محمدرضا خباز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان افزود: رئیس‌جمهور در سفر خود به استان سمنان انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را رسماً اعلام و مطرح کردند که انتقال آب دریای خزر به سمنان هم میسر است و هم حتماً اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان یک انتخاب نیست، بلکه یک حرکت و امر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تمام مسائل زیست‌محیطی و مشکلات موجود در این بخش با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بررسی شده است.

خباز با اشاره به اینکه انتقال آب دریای خزر به سمنان هیچ‌گونه مشکل اکوسیستمی نخواهد داشت، ادامه داد: در انتقال آب دریای خزر به استان سمنان پساب‌ها وارد دریا نخواهد شد و با تمهیدات کارشناسانه ای که اندیشیده شده هرگز بر میزان شوری دریا نیز افزوده اضافه نخواهد شد، همچنین تخریب جنگل نیز که بسیاری ادعا می کنند در خلال انتقال آب دریای خزر اتفاق خواهد افتاد، هرگز رخ نخواهد داد.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه انتقال آب از منطقه‌ای به منطقه دیگر به زیان اکوسیستم است، گفت: این طرح نه تنها مخالف اکوسیستم نخواهد بود بلکه برای زنده کردن و حیات بخشیدن به منطقه‌ بسیار ضروری است.

استاندار سمنان ادامه داد: سمنان تمام محور‌های توسعه و پیشرفت را دارد، اما آب مطمئن و قابل اطمینان برای جمعیت چهار الی پنج میلیون نفری که بتواند به عنوان استان معین تهران و پایتخت باشد بسیار ضروری و مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۹:۲۶

اب زاينده رود را که خشک کرديد اب کارون هم در در اينده نزديک اب خزر را هم شما خشک خواهيد کرد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۳

به چه قيمتي ميخواهيد کوير را آباد کنيد!؟ به قيمت ويراني تمام جلگه و سرزمين حاصلخيز شمالي، مي خواهيد از جيب کشاورزان برداريد و به جيب صنعتگران بگذاريد. بدون آن که اندکي تامل در باب مسائل زيست محيطي و آينده اين طرح مذموم داشته باشيد. تا به حال نتايج ساير انتقال هاي آب ک از شمال به سمنان و تهران انجام گرفته درس عبرت نشده براي مسئولان که چه هزينه هاي هنگفت و عواقب سنگين وحشتناکي داشته براي شمال! ازجمله کمبود آبهاي زيرزميني و نابودي کشاورزي بسياري از بخشها و کاهش سرسبزي و ... فقط اندکي تامل !!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۰۱:۳۱

اازکجا مدرک کارشناسي اب و هوا دارند ازکدام دانشگاه مدرک گرفتن که اينجور يقين دارند .انتقال اب خزر هيچ مشگلي پيش نمي‌یاد .مگه احمدي نژاد همين را ميگفت که سد زدن هيج مشگلي پيش نمي ياد ولي ميبنيد که چه بر سر درياچه ها و تلابها امده. بابا رحم کنيد کمي به فکر اسايش مردم باشيد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۰۸:۳۸

شما شوري اب رو همين الان احساس ميکنيد چطور ميگيد تدابيري انديشيده شده..................... من روزگار زيادي را در درياي مازندران و خصوصا خليج گرگان ماهيگيري کردم تقريبا از 9 سالگي سال قبل بعد سالها به اتفاق خانواده براي تفرج به خليج گرگان رفتم و شب را هم با 20 نفر از اعضاء خانواده در کنار دريا گذراندم وقتي براي آبتني به داخل آب رفتم پس از طي مسافت حدود دو کيلومتر عمق اب از بالاي زانو يعني حدود 80 سانت بالاتر نرفت تا اينکه خسته شديم و در همان اب مجبور به شنا شديم در صورتي که در 20 سال قبل فقط با طي مسافت فقط حدودد 100 الي 200 متر ديگر جرات نداشتيم که جلوتر براي شنا بريم، بنده طبق عادت وروال قديم چشمام رو در اب باز ميکردم اما وقتي چشمام رو در اب راز کردم اب ديگر آن شفافيت رو نداشت و چشمام سوخت بنده تعجب کردم که چرا اينگونه هست کنجکاو شدم و اب را مزه کردم شوري آب انقدر بود که يک لحظه احساس کردم که در درياي مکران (عمان)هستم چون درصد شور اب آنقدر زياد بود که حالم رو بهم زد در صورتي که در سنوات گذشته آب خليج و درياي مازندران

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۵:۱۲

اصلا اينگونه نبود دريا پر ماهي بود بر اساس عادت هميشکي و يک رسم خانواده گفتند به ميزاني صيد کنيم تا بر رو اتش کباب کنيم اما چند با تور انداختيم دريغ از حتي يک ماهي کفال تنها چيزي که در تورمان يافتيم يک مار زنده و يک مار مرده بود چيز ديگري را که برايم بسيار زجر آور بود اين بود که زيستگاه پرندگاه بصورت بسيار ناجوانمردانه توسط بلدوزرهاي بنياد مستضعفان تا لب آب تخريب شده بود که شما صبح هنگام حتي چند پرنده را هم نميتوانستي يافت کني بنده بعنوان يک شخصي که عاشق طبيعت هستم نميخواهم جلوي توسعه ايران عزيز را بگيرم اما اين راهکار مناسبي نيست شما فقط کافيست نقشه 30 سال پيش خليج گرگان و دريا را ببينيد و با هم بسنجيد بعد متوجه خواهيد شد که خليج گرگان که زماني مکان توليد مثل پرندگان و ماهيان بوده با انتقال اب درياي خزر خشک خواهد شد و از بين خواهد رفت واقعا اين کار ظلم به طبيعت و نسلهاي اينده خواهد بود و قهر طبيعت به ما نشان داده خواهد شد.