• شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92040803866
  • خبرنگار : 71431

/پاسخ سردار کمالی به کامنت‌ها و پرسش‌های مخاطبان ایسنا/

تشکیل پرونده «سلامت» برای «سربازان» با همکاری وزارت بهداشت

تشکیل پرونده «سلامت» برای «سربازان» با همکاری وزارت بهداشت

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با استقبال از طرح پزشک خانواده گفت: این طرح در حوزه سربازی و مسائل مربوط به معافیت‌های پزشکی کمک زیادی به ما خواهد کرد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با استقبال از طرح پزشک خانواده گفت: این طرح در حوزه سربازی و مسائل مربوط به معافیت‌های پزشکی کمک زیادی به ما خواهد کرد.

سردار موسی کمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما در بحث سربازی، اجرای طرح پزشک خانواده است، گفت: سازمان وظیفه‌عمومی تا زمانی که جوان وارد سن سربازی نشده، با آنان کاری ندارد، اما ما در جلساتی که با وزارت بهداشت داشتیم، به دنبال این هستیم که برای تمام ایرانیان به ویژه جوانان ذکور از بدو تولد پرونده‌ای تشکیل شود که سوابق تمامی بیماری‌های آنان در آن درج شود.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در این زمینه می‌تواند به کمک وظیفه‌عمومی بیاید، ادامه‌داد: در همین راستا پیشنهاد دادیم که با اجرای این طرح، سوابق پزشکی مشمولان در اختیار ما قرار بگیرد تا ما از سوابق بیماری‌های مشمولان هنگام اعزام به سربازی مطلع شویم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قصد نداریم جوانان ذکور با بیماری‌های روحی و جسمی را به سربازی اعزام کنیم، به ایسنا گفت: ما برای اعزام به سربازی به دنبال افراد سالم هستیم.

کمالی یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت طرح پزشک خانواده در ارتباط با ستادکل را جلوگیری از احتمال جعل پرونده‌های پزشکی دانست و افزود: در این راستا ما می‌توانیم اطلاعات درج شده در پرونده مشمولان را به عنوان مبنا قرار دهیم.

وی همچنین از اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای تکمیل پرونده پزشکی این افراد طی مدت دو ساله خدمت سربازی خبرداد و افزود: در همین راستا ما به وزارت بهداشت نیز اعلام آمادگی کردیم تا در دوران سربازی پرونده پزشکی مشمولان را تکمیل کنیم و در صورت لزوم موارد لازم را به اطلاع پزشک مورد نظر برسانیم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح درباره وضعیت فعلی اجرای این طرح نیز گفت: مذاکراتی در این مورد انجام شده و روند آن نیز ادامه دارد و اگرچه طرح، طرح شایسته‌ای است اما یک مقدار بار مالی و مشکلات اقتصادی درباره آن وجود داشت که امیدواریم برطرف شود.

مخاطبان ایسنا می‌توانند جدیدترین و آخرین اخبار مربوط به حوزه سربازی را از > اینجا < مطالعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۰:۲۵

ميخواستم بدونم که براي دانشجوها که تو شهر خودشون نيستن چطور طرح پزشک خانواده رو اجرا ميکنن يا تو اين دوره چند ساله واسشون پرونده پزشکي درست ميکنن؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۱:۴۰

پس چرا از دوم خرداد سال 1391 تا الان غيبتها را نمي بخشند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۴

از سردار کمالي در خصوص غايبين متاهل و بالاي 30 سال که يک و يا دو فرزند دارند هم سوال کنيد لطفا. انصافا اينها بيشترين فشار را تحمل ميکنند و واقعا بايد از انجام خدمت سربازي معاف شوند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۹

کسي که فرزند داره نبايد معافيت کفالت فرزند خودش رو بگيره؟ انصافا خيلي از کساني که از کفالت مادر و پدر مسن و حتي خواهر استفاده ميکنن در عمل هيچ کاري براي طرف کفالت خود انجام نميدهند. اين رو همه ميدونن. ولي من پدر چطور کفالت فرزند خردسال خودم رو توي اين وا نفساي اقتصادي ندارم؟ چطور برم خدمت؟ فکري به حال متاهلين داراي فرزند بکنيد لطفا.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۰

سلام چرا در مورد تمدید کسری مدرک از سردار کمالی سوال نمی کنید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۵:۵۴

سلام من بشدت به پدر و مادرم وابسته هستم حتي نمي تونم يک هفته نبود اونها را تحمل کنم واسه همينم با اينکه رتبه ام خوب بود و ميتونستم در دانشگاه هاي تهران قبول شم شهر خودمو انتخاب کردم فقط به خاطر پدر و مادرم شايد به من بگيد بچه ماماني ولي نه من از بچگي با کار و سختي بزرگ شدم تنها مشکلم اينه که از خانواده ام نمي تونم جدا بشم حتي شب ها کابوس اينو ميبينم که تو يک اتاق گرم و تاريک حبس شدم و حالت خفگي بهم دست ميده دو ترم ديگه درسم تموم ميشه فکر کنم فکر خدمت سربازي باعث اين کابوس شده از سردار کمالي خواهشمندم به اين مشکل امثال من رسيدگي کنند.خدايا هيشکي رو اسير کابوس سربازي نکن

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۶:۳۷

سردار کمالي من متاهل و داراي دو فرزند و 31 سال سن بدون يک روز غيبت بايد زن و بچه و کار و مادر تنهايم را رها کنم و بروم خدمت؟! هيچ معافيتي شامل من نمي شود و تمرد از قانون تنها راه من است؟ حفظ نظام و قوام خانواده و ياري مادرم وظيفه شرعي و اخلاقي و اجتماعي من است و خدمت وظيفه قانوني‌ام. به نظر شما بار وظيفه شرعي و اخلاقي و اجتماعي بالاتر است يا وظيفه قانوني که بدون هيچ درکي از شرايط امثال من وضع شده است؟ لطفا درکي از متاهلين هم داشته باشيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۹:۱۸

سلام. آقا متاهل شدي حتما ميدونستي توانايي اداره زندگي رو داري. پاشين برين خدمت تنبلي نکنيد. بعضي از اين متاهل‌ها کارشونم آزاده تا 30 سالگي نميرن عين خيالشونم نيست اما اين مجردهايي که تا الان ازدواج نکرده‌اند و همش درس ميخوندن براي آينده‌اي بهتر حداقل خدمت رو براشون کم کنيد و کساني که واقعا برادراشون خدمت کردن رو معاف کنيد. بخدا ظلمه. از 1 خانواده چند نفر بايد خدمت برن؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۹:۴۲

اسلامي نبودن سربازي دارد به کشور ضرر وارد ميکند و اين حتما تاوان دارد که تا اونجايي که ذهنم ميرسه معايبشو بيان ميکنم 1- عقب انداختن زندگي جوانان 2- از بين رفتن محبت در کانون خانواده با فشار بيش از حد و بي مورد به مدت زياد 3- مشکلات ازدواج 4- مشکلات جمعيتي 5- فساد اجتماعي 6- به هدر رفتن دوران تحصيلات عالي جوانان بعد از مدت زياد 7- فرار از سربازي و مشکلات بعد از آن براي اين دسته از جوانان 8- کاهش شديد احساس وظيفه به کشور منافعي هم سربازي دارد 1- آمادگي کشور در برابر خطرات 2- نيروي کار سرباز در ارگانهاي مختلف اما خطراتي که هر کدام از موارد بالا کشور را تهديد ميکند بسيار بيشتر از منافعي است که دارد همانطور که سردار فرمودند اين سبک سربازي از زمان اميرکبير مطرح شد و رضاخان آن را عملي کرد گذشته از اينکه هم‌ زمان عوض شده و هم نوع جنگ که بيشتر به جنگ نرم تبديل شده کشور ما نياز به سربازي اميرکبيري و رضاخاني ندارد کشور ما نياز به سربازي اسلامي از نوع محمدي دارد تا همچين تاوانهايي را ندهيم از ايسنا هم متشکريم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۱۹:۴۷

لطفا مدت خدمت سربازي را به 18 ماه تغيير دهيد - اصلاح قانون وظيفه عمومي را لغو کنيد و مدت خدمت سربازي را به همان 18 ماه سابق برگردانيد در حال حاضر بسياري از کسري خدمت ها حذف شده و عدالت تا حدودي برقرار شده - مگر قرار نبود اصلاح قانون وظيفه عمومي فقط 6 ماه به طور آزمايشي اجرا شود و نواقص آن برطرف شود؟ حالا همه سربازان به افزايش مدت سربازي معترض هستند پس مدت سربازي بايد اصلاح شود

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۲۱:۵۰

ايسنا سوال کسر مدرک تحصيلي رو کي ميپرسي؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۸ ۲۳:۴۸

با سلام کاهش دوره سربازي واقعا بالاتربن کمک به جوانان اين مرز و بوم هست.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۹ ۲۰:۱۸

سلام. بنده 13 ماه كه سربازم با مدرک ليسانس و ميبينم که تو پادگان داره عمر و جونه جوانان به هدر ميره.و اکثر سربازان رو به مواد و قرص مياران.آخه اين کجاش به نفع مملکت و نظام و جامعه است.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۰۹ ۲۱:۱۵

آخه اين کجاي عدالت طرف مياد سه روز ميره بسيج تکميلي آموزشي نمياد دو ماه هم کسري ميگيره.اگر اين دوره کفايت ميکنه خب همه به جاي دوماه سه روز برن خدمت هم بشه 19 ماه. من دوستم پدرش فرمانده پايگاه اصلا بسيج نرفته اما هم کفايتي و هم 6 ماه کسري گرفته.

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۲ ۱۲:۲۱

سلام خسته نباشيد لطفا براى معافيت دو برادرى بيشتر پيگيرى كنيد و منتظر تصويب معافيت دو برادرى ميباشيم