• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • آنا
  • ایلنا
  • ایکنا
  • ایرنا
  • تسنیم
  • تابناک
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • شانا
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • فارسی
  • العربية
  • English
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • شنبه ۶ دی ۱۴۰۴ - ۰۲:۴۵
  • GMT 23:15

سرویس اقتصادی

  • اقتصاد کلان
  • تولید و تجارت
  • انرژی
  • عمران و اشتغال
  • ارتباطات و فناوری اطلاعات

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • شنبه ۶ دی ۱۴۰۴ - ۰۲:۴۵
  • GMT 23:15

سرویس اقتصادی

  • اقتصاد کلان
  • تولید و تجارت
  • انرژی
  • عمران و اشتغال
  • ارتباطات و فناوری اطلاعات

راه‌آهن ارومیه نیامده سریع‌السیر می‌شود!

در شرایطی که به دلیل محدویدت منابع اعتباری مشخص نیست چه زمانی شبکه ریلی به ارومیه می‌رسد، حالا استاندار آذربایجان غربی گفته خط سریع السیر راه آهن، ارومیه را به زودی به تبریز متصل می‌کند.

جواد هاشمی
۱۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۴

در شرایطی که به دلیل محدویدت منابع اعتباری مشخص نیست چه زمانی شبکه ریلی به ارومیه می‌رسد، حالا استاندار آذربایجان غربی گفته خط سریع السیر راه آهن، ارومیه را به زودی به تبریز متصل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با وجود اینکه راه آهن شمال شرق کشور یکی از قدیمی‌ترین راه آهن‌ها در ایران به حساب می‌آید و تبریز سال‌هاست که در فهرست شهرهای ریلی جای گرفته، اما مسیر کوتاه آذربایجان شرقی تا غربی در طول تمام این سال‌ها تکمیل نشده و ارومیه همچنان در صف اتصال به شبکه ریلی قرار دارد.

هرچند شهرستان میاندوآب به عنوان دروازه اتصالی راه آهن به استان آذربایجان غربی به شبکه مرکزی وصل شده اما هنوز مرکز این استان باید چند ماهی را منتظر باقی بماند؛ انتظاری که با نرسیدن منابع اعتباری شاید قدری طولانی‌تر از گذشته شود.

استاندار آذربایجان غربی در این باره گفته"تکمیل خط آهن نیمه‌کاره ارومیه – تبریز در مسیرهای میاندوآب- مهاباد- نقده- ارومیه در دستور کار ستاد بازآفرینی استان آذربایجان‌غربی قرار گرفت. این خط‌ آهن هم اکنون در دست اجراست و از مسیر میاندوآب- مهاباد تا نقده رسیده است و از نقده به ارومیه خواهد رسید، اما به علت محدودیت‌های مالی پیشرفت این خط آهن به کندی جریان دارد. "

آنچه در صحبت‌های قره‌باغ مهم است، رسیدن طرح‌های توسعه‌ای مربوط به راه‌آهن ارومیه پیش از تکمیل طرح اصلی است. در شرایطی که مشخص نیست با توجه به محدودیت‌های مالی چه زمانی از ایستگاه راه آهن ارومیه بهره‌برداری خواهد شد، گفته شده که بخش خصوصی قصد دارد محور ارومیه به تبریز را سریع السیر کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، "در جلسه‌ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، آغاز احداث خط‌آهن سریع السیر ارومیه- تبریز با عبور از میاندوآب و از میان‌گذر دریاچه ارومیه با هدف تحول اقتصادی و جمعیتی شهر ارومیه و تبریز مطرح و مصوب شد. "

هرچند هدف‌گذاری های منطقه‌ای برای توسعه راه آهن و استفاده از منابع بخش خصوصی هدف کلان مهمی است که می‌تواند بسیار برای پروژه های آتی این بخش اهمیت داشته باشد، اما به طور حتم اولویت بندی در استفاده از این منابع نیز موضوعی مهم و قابل پیگیری است.

نرسیدن راه آهن به 11 استان کشور و در دست ساخت بودن بیش از 10 هزار کیلومتر راه ریلی جدید، بخش قابل توجهی از تمرکز منابع را به سمت تکمیل این طرح‌ها برده و شاید قطارهای سریع السیر که فن آوری‌های روز جهان را به همراه دارند نسبت به این برنامه‌ها در اولویت بعدی قرار داشته باشد.

انتهای پیام

  • راه‌آهن
  • قطار
  • مخابرات
  • مدیران خودرو

لینکستان

    بلیط اتوبوس دانلود آهنگ خرید سرور مجازی پهنای باند اختصاصی بوکینگ تجهیزات پزشکی بهترین جراح بینی بلیط هواپیما ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی بلیط استانبول به تهران رزرو هتل بلیط هواپیما خارجی ویزای دبی تور آهنگ جدید ایرانی خرید سی‌ پی کالاف دستگاه لیزر برش فلز سوالات آیین‌ نامه تور کیش با اقساط و شرایط ویژه شرکت‌های طراحی سایت در تهران خرید قسطی ساندویچ پانل پزشک 24 دانلود آهنگ جدید نرم‌افزار صورتحساب الکترونیکی
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۵:۴۴

ساخت ترن ست برقي تبريز اروميه با مشارکت سرمايه گذاران ترکيه و ارمنستان

پاسخ
avatar
صادق
۱۳۹۴-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۹

به اميد توسعه بيش از پيش راه اهن وحمل نقل ريلي

پاسخ
ISNA
ایسنا؛ اخلاق، امید، آگاهی
استفاده رسانه‌های داخلی دارای مجوز از محتوا، با ذکر منبع ایسنا مجاز است.
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
علمی و دانشگاهی
  • علم
  • پژوهش
  • فناوری
  • جهاد دانشگاهی
  • هوش مصنوعی
  • آموزش
  • صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت
  • rubika-icon
  • eitaa-icon
  • bale-icon
  • soroush-icon
  • telegram-icon
  • youtube-icon
  • x-icon
  • instagram-icon
  • rss-icon
  • aparat-icon
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
© 2025 Iranian Students' News Agency. All rights reserved