• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • آنا
  • ایلنا
  • ایکنا
  • ایرنا
  • تسنیم
  • تابناک
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • شانا
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • فارسی
  • العربية
  • English
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • سه‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۸
  • GMT 19:38

سرویس اقتصادی

  • اقتصاد کلان
  • تولید و تجارت
  • انرژی
  • عمران و اشتغال
  • ارتباطات و فناوری اطلاعات

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • سه‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۸
  • GMT 19:38

سرویس اقتصادی

  • اقتصاد کلان
  • تولید و تجارت
  • انرژی
  • عمران و اشتغال
  • ارتباطات و فناوری اطلاعات

رکوردی جدید در انتظار آزادراه تهران – شمال

راهی که برای بیش از 15 سال پیشرفت چندانی را در مرحله عملیاتی نداشت این روزها یک رستاخیز را تجربه می‌کند. رستاخیزی که شاید آزادراه تهران – شمال را در صف پروژه‌هایی جا دهد که با بیشترین سرعت تکمیل شده‌اند.

جواد هاشمی
۲۴ آبان ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۷

راهی که برای بیش از 15 سال پیشرفت چندانی را در مرحله عملیاتی نداشت این روزها یک رستاخیز را تجربه می‌کند. رستاخیزی که شاید آزادراه تهران – شمال را در صف پروژه‌هایی جا دهد که با بیشترین سرعت تکمیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ماجرای چهار قطعه آزادراه تهران – شمال در طول سال‌های گذشته بسیار پیچیده طولانی بوده است، از افتتاح قطعه4 در شرایط پیشروی 90 درصدی گرفته تا اختلافات موجود با چینی‌ها بر سر تکمیل و ساخت قطعه1 و البته سکوت و بی خبری در قطعات 2 و 3. تمام این اتفاقات آزادراه تهران – شمال را به تاریخی ترین پروژه‌ عمرانی ایران بدل کرده است.

در طول دو سال گذشته اما همزمان با ورود آخوندی به وزارت راه و البته آمدن سعیدی کیا به بنیاد مستضعفان به نظر می‌رسد دو طرف بر سر تکمیل لااقل بخشی از این راه مهم به توافق رسیده‌اند و کار تا جایی پیش رفته که نسبت به تکمیل تمام بخش‌های باقی مانده آن در مدتی کوتاه سخن می‌گویند. موضوعی که به خوبی از نحوه پیگیری مراحل ساخت این راه قابل درک است.

مدیرطرح آزادراه تهران – شمال در این باره به ایسنا گفت: در طول دو سال گذشته بازدید چندباره معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه، به همراه نظارت دقیق رییس بنیاد مستضعفان نشان می دهد دو طرف انگیزه بسیاری برای تکمیل این راه دارند.

در بعد عمل نیز شرایط به همین شکل است. هرچند در سال‌های گذشته کار در قطعه1 این آزاد راه با سرعتی کم و از سوی پیمانکار چینی دنبال می‌شد حالا به نظر می‌رسد اوضاع به طور کامل دگرگون شده است.

بر اساس گفته‌های شیخی، مدیر این طرح، در طول دو هفته گذشته تعداد جبهه‌هایی که کار اجرایی در آن ادامه دارد از 60 به بیش از 70 نقطه رسیده که این مساله اهمیت بسیار زیادی برای تکمیل این پروژه دارد.

هرچند تا تکمیل کامل این قطعه مهم که نقشی اساسی در کاهش مسافت سفر از تهران به استان‌های شمالی دارد فاصله‌ای طولانی باقی مانده، اما به نظر می‌رسد کار همزمان در 70 نقطه که البته قرار است به زودی مرز 80 نقطه را نیز رد کند، می‌تواند برای رسیدن به این هدف گره گشا باشد.

آزادراه تهران – شمال که در طول سال‌های گذشته بسیاری از رکوردهای منفی را به خود اختصاص داده حالا می‌تواند در تکمیل و بهره‌برداری رکوردی جدید اما مثبت را از خود به جای بگذارد. رکوردی که در صورت ثبت آن نقطه قوتی بزرگ در کارنامه مسئولان فعلی خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • آزادراه تهران - شمال

اخبار مرتبط

  • تازه‌ترین خبرها از آزاد‌راه تهران – شمال/ افتتاح قطعه اول تا پایان سال95

  • مدیر طرح اعلام کرد

    آزاد‌راه تهران شمال هیچ‌گاه توجه فعلی را نداشته است

  • مدیران خودرو
  • مخابرات

لینکستان

    بلیط اتوبوس دانلود آهنگ خرید سرور مجازی پهنای باند اختصاصی بوکینگ تجهیزات پزشکی بهترین جراح بینی بلیط هواپیما ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی بلیط استانبول به تهران رزرو هتل بلیط هواپیما خارجی ویزای دبی تور آهنگ جدید ایرانی خرید سی‌ پی کالاف دستگاه لیزر برش فلز سوالات آیین‌ نامه تور کیش با اقساط و شرایط ویژه شرکت‌های طراحی سایت در تهران خرید قسطی ساندویچ پانل پزشک 24 دانلود آهنگ جدید نرم‌افزار صورتحساب الکترونیکی
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دکتر مقدم
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۲:۰۲

درود بر همت دولتيان فعلي و صد افسوس بر دولتي هاي قبلي

پاسخ
avatar
اميدورا
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۸

ساخت اين بزرگراه اشتباه بزرگي بوده است. اين مسير فقط شصت کيلومتر فاصله تهران شمال را کاهش ميدهد. با يک دهم هزينه اين طرح ميشد ميسر هاي فعلي را تعريض و استاندارد کرد.

پاسخ
ISNA
ایسنا؛ اخلاق، امید، آگاهی
استفاده رسانه‌های داخلی دارای مجوز از محتوا، با ذکر منبع ایسنا مجاز است.
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
علمی و دانشگاهی
  • علم
  • پژوهش
  • فناوری
  • جهاد دانشگاهی
  • هوش مصنوعی
  • آموزش
  • صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت
  • rubika-icon
  • eitaa-icon
  • bale-icon
  • soroush-icon
  • telegram-icon
  • youtube-icon
  • x-icon
  • instagram-icon
  • rss-icon
  • aparat-icon
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
© 2025 Iranian Students' News Agency. All rights reserved