• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 0001411467
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اتحادیه دانشگاه های قفقاز:

هفت دانشگاه ایرانی عضو اتحادیه دانشگاههای قفقاز می‌شوند

هفت دانشگاه ایرانی عضو اتحادیه دانشگاههای قفقاز می‌شوند

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز گفت: هفت دانشگاه ایرانی به زودی عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، رمضان کورکماز رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در نشست خبری مشترک با اصحابه رسانه در اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر حدود 120 دانشگاه عضو اتحادیه هستند، گفت: هدف اتحادیه تبادل دانشجو و استاد میان دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم جوانان را برای ایجاد دنیای مشترک آماده کنیم، افزود: ایران و ترکیه فرهنگ غنی قدیمی دارند و ما دو کشور می‌توانیم حرف‌های مشترک زیادی برای دنیا داشته باشیم.

کورکماز به بسترسازی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی در راستای فعالیت‌های علمی اتحادیه تاکید و تصریح کرد: ابتدا باید دیپلماسی علمی صورت گیرد و سپس به سمت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی پیش برویم.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با بیان اینکه ارتباط متقابل همراه با اعتماد ضامن توسعه فرهنگی و سیاسی است، گفت: اگر مسئولین این موضوع را درک کنند، قطعا ارتباط میان مسئولان و اصحاب رسانه ارتباطی مبارک خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز روز به روز برگستره فعالیت‌های خود می‌‍افزاید، افزود: در حال حاضر 12 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران عضو اتحادیه هستند و هفت دانشگاه نیز به زودی عضو خواهند شد.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی گام‌های خوبی در راستای توسعه ارتباط بین‌الملل داشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه‌های ساپینزای رم، ساکسیون هلند و تعدادی از دانشگاه‌های ترکیه و قبرس تفاهم‌نامه همکاری دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه نشست علمی دانش‌پژوهان ایرانی مقیم ترکیه را در آنکارا برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: موضوع آب و زمین نیز به عنوان دغدغه موجود عصر حاضر میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاهی از هلند بررسی خواهد شد.

رضا عبدی رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دبیرخانه سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در اردبیل و ترکیه تشکیل شده بود، گفت: 150 مقاله در ایران و 150 مقاله در ترکیه به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد 25 مقاله در ایران و 30 مقاله در ترکیه برای ارائه انتخاب شد.

وی ادامه داد: در پایان سمپوزیوم نیز یک مقاله داخلی و یک مقاله خارجی به عنوان مقالات برتر معرفی و انتخاب خواهد شد.

قدیر گلکاریان مسئول هماهنگی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز نیز با بیان اینکه این اتحادیه از سال 2007 شروع بکار کرده است، افزود: نحوه عضویت در این اتحادیه خارج از تمام تعلقات نژادی، جغرافیایی و سیاسی است و این اتحادیه فراتر از منطقه قفقاز عمل کرده و از آمریکا و قبرس نیز عضو دارد.

گلکاریان ادامه داد: هم‌اکنون هفت پرونده از دانشگاه‌های ایران جهت عضویت در اتحادیه در دست بررسی است.

وی تاکید کرد: تلا ش می‌کنیم با توجه به همبستگی و همکاری‌های علمی و فرهنگی، برای بسترسازی و ذهنیت‌سازی در همکاری‌های علمی و صلح جهانی تشویق کنیم.

گلکاریان با بیان اینکه برای تقویت و توسعه سیاسی نیازمند توسعه سیستم آکادمیک هستیم، افزود: بر این مبنا همکاری‌های علمی را در منطقه افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha