• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 0001412192
  • خبرنگار : 71184

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم:

نمایندگان به این باور نرسیده‌اند که فرهنگ زیربنای توسعه کشور است

نمایندگان به این باور نرسیده‌اند که فرهنگ زیربنای توسعه کشور است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان به این باور نرسیده‌اند که فرهنگ زیربنای توسعه کشور است و عدم اقبال نمایندگان برای عضویت در کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم از این موضوع نشات می‌گیرد.

احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ کشور قدرتمند نباشد در مقابل آُسیب ها نمی توان ایستادگی کرد. هم‌چنین باید توجه داشت برای بهبود اقتصاد صنعت و کشاورزی باید فرهنگ اصلاح شود.

وی در خصوص علت عدم تمایل نمایندگان برای عضویت در کمیسیون اقتصادی گفت:‌ یکی از مسائلی که در این بی میلی وجود دارد این است که مردم عمدتا به خاطر رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و توسعه غیرفرهنگی به نمایندگان رای دادند؛ چرا که اصلی‌ترین دغدغه عموم جامعه حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و زیرساخت‌های رفاهی نظیر راه و مسکن است. از همین رو نمایندگان نیز برای تداوم نمایندگی خود و حرکت در مسیر خواست مردم بیشتر به کمیسیون‌های اقتصادی تمایل دارند که البته این تمایل نیز به نگاه منطقه‌ای و بخشی نمایندگان بر می گردد؛ در حالیکه ما در حوزه نمایندگی نیاز به نگاه کلان و ملی داریم.

منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم تصریح کرد: کار فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس کاری مطالعاتی و دقیق است و با عدد و رقم قابل مقیاس گذاری و نشانه گذاری نیست و سرمایه گذاری روی مسائل فکری به آن مقدار که برای وسایل اقتصادی است برای فرهنگی نیست و این تمایل نمایندگان را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی کم می‌کند.

وی در پایان گفت:‌ یکی از اولویت‌های کشور طبق گفته رهبری مسأله فرهنگ است و بی توجهی به این اولویت کشور را دچار زیان خواهد کرد و برای رفع فقر و بیکاری ابتدا باید فرهنگ کار تلاش و حرکت جهادی در مبنای فرامین دینی و اسلامی شکل گیرد و غفلت مجلس از این موضوع قطعا درست و کارشناسی نیست.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha