• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400020603762
  • خبرنگار : 71234

توصیه زاهدی به وزارت آموزش و پرورش‬⁩ درباره نحوه برگزاری امتحانات در دوران کرونا

توصیه زاهدی به وزارت آموزش و پرورش‬⁩ درباره نحوه برگزاری امتحانات در دوران کرونا

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت آموزش و پرورش‬⁩ نسبت به استقرار یک ⁧‫پلتفرم برگزاری آزمون استاندارد‬⁩ اقدام کند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی زاهدی با اشاره به نزدیک شدن به ایام امتحانات دانش آموزان در  مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

« با توجه به شرایط فعلی ⁧‫ویروس کرونا‬⁩ و نگرانی به حق خانواده ها از سلامتی فرزندان، انتظار می رفت ⁧‫وزارت آموزش و پرورش‬⁩ در طول ۱۴ ماه گذشته نسبت به استقرار یک ⁧‫پلتفرم برگزاری آزمون استاندارد‬⁩ اقدام می نمود تا امکان برگزاری آزمون ها به صورت حضوری‬⁩ و ⁧‫غیر حضوری‬⁩ فراهم شود. فرصت هنور باقیست.»

چند روز گذشته وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. اصرار داریم که امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شوند. این سوال مطرح شده است که "چرا در چنین شرایطی روی امتحانات حضوری تکیه می شود؟" ما به طور قطع بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت ملاحظات، سفارش ها و پروتکل های بهداشتی کاری انجام نخواهیم داد.

حاجی میرزایی همچنین توضیح داد که این کار زمانی انجام می شود که با مسئولین بهداشت هماهنگ شده باشد و از این جهت نگرانی وجود ندارد. اما این کار به خاطر شما دانش آموزان است زیرا امتحانات این دو پایه امتحانات تاثیرگذاری است و در آینده شغلی و تحصیلی تان اثرگذار است و اگر غیرحضوری باشد احتمال تضعیف حقوق شما وجود دارد و نگرانی هایی پیرامون همسانی نمره دهی و سنجش تحصیلی دانش آموزان ایجاد می شود. باید امتحانات یکسانی برگزار و مطمئن باشیم حق هیچ دانش آموزی تضعیف نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۲:۰۸

امتحانات بايد غير حضوري باشد ...مگر ميشود دانش امز غير حضوري درس خوانده وحالا مقطع 9 و12 حضوري باشند اتفاقا اين به عدالت نزديك تره كه غيره حضوري باشد ...خدايا اخه ما چه گناهي كرديم گير اينطور مسولين بي فكر والكي حرف بزن افتاديم طرف يكسال غير حضوري درس خوانده رنگ مدرسه رو نديده حالا حضوري!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۰ ۱۶:۴۸

شما ب فکره امتحان ما نباشین ب فکره سلامتیمون باشین خوبه ۹۹ درصده کلاس نهم دوازدهم میگن غیر حضوری کنین ینی خودمون مشکل نداریم حقمون ضایع شه یان