• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400041611586
  • خبرنگار : 71443

درخواست مسکو برای افزایش تلاش‌ها در جهت حل مسائل باقیمانده در مذاکرات وین

درخواست مسکو برای افزایش تلاش‌ها در جهت حل مسائل باقیمانده در مذاکرات وین

معاون وزیر امورخارجه روسیه با ابراز نگرانی درباره تولید فلز اورانیوم در ایران از طرف های برجام خواست تا برای حل مسائل باقیمانده در مذاکرات وین تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری ریا نووستی نسبت به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ٢٠ درصد ابراز نگرانی کرد اما گفت، تا زمانی که توافق نامه جامع پادمانی تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی رعایت شود، فعالیت های ایران در زمینه توسعه برنامه هسته ای اش خطر اشاعه به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انحراف از موضوع بازگرداندن برجام را موجه نمی داند، از تمام طرف های این توافق خواست تا برای حل وفصل مسائل باقیمانده در مذاکرات وین بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز شب گذشته مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه اعلام کرده است، ایران می‌خواهد اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد تولید کند.

همچنین کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در این باره گفت: برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، ۹ روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.

غریب آبادی در ادامه اظهار کرد: سوخت سیلیساید، نوعی مدرن از سوخت هسته‌ای است که فناوری آن صرفا در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورهاست.


وی با اشاره به این که فعالیت تحقیق و توسعه در این خصوص با اورانیوم طبیعی حدود سه ماه قبل شروع شده بود، گفت: در فرایند جدید، یک صفحه سوخت جدید با استفاده از اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد تولید می‌شود.


نماینده دائم ایران افزود: این اقدام که کیفیت و کمیت تولید رادیوداروها را به طور قابل توجهی ارتقاء خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری هسته‌ای تبدیل می‌کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha