• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400052618422
  • خبرنگار : 71443

درخواست آمریکا برای بازگشت ایران به مذاکرات وین

درخواست آمریکا برای بازگشت ایران به مذاکرات وین

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای کشورمان خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پس از آن که آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود تایید کرد که ایران در حال تولید فلز اورانیوم است، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

وی در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که ایالات متحده گزارش آژانس به اعضای شورای حکام را مطالعه کرده و معتقد است که ایران هیچ نیاز معتبری به فلز اورانیوم ندارد.

پرایس ادامه داد: ما به صراحت مشخص کرده‌ایم که تشدید تنش‌های هسته‌ای فراتر از محدودیت‌های برجام غیرسازنده بوده و با بازگشت به "پایبندی متقابل" سازگار نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین خواستار توقف این فعالیت های هسته ای ایران و بازگشت به مذاکرات وین برای اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک با حسن نیت شد.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که در اختیار کشورهای عضو قرار داده، پیشرفت فعالیت‌های ایران در زمینه اورانیوم فلزی غنی‌شده را تأیید کرده است.

آژانس در این گزارش آورده است: در ۱۴ اوت ۲۰۲۱ آژانس تایید کرده است که ایران از ۲۵۷ گرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد به شکل اورانیوم تترافلوراید برای تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد استفاده کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۰:۱۰

تا یک ماه دیگر توافق شده برید حال کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۵:۲۴

در برجام باشیم تحریمیم نباشیم تحریمیم پس عزت حکم می‌کند مستقل باشیم و اعتنا نکنیم اینکه فلز اورانیوم به دردمون میخوره یا نه ربطی به گاوچرون ها نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۱:۴۴

آفرین به دانشمندان عزیزمون وسیاست کشور که باعزت تمام در حال پیشروی هستندفقط قوی وقدرتمند باشید برای اعتلای اسلام وکشورایران بزرگ

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۱:۵۲

دوباره نبرند شما را در شورای امنیت!!! که اونوقت دیگه گل و گلاب میشه!!!....

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۲:۴۷

به فکر من برجام خواب است خیال به این حرفها دلتون رو خوش نکنید حال تومن چطور است

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۲:۰۵

به خدا که اگه قیمتها رو درست نکنید تا یکسال دیگه مردم گرسنه ایران همتون رو میخورن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۷ ۰۲:۰۶

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۲:۲۳

یک روز وقفه و تعلل و عدم تلاش در جهت رفع تحریم ها جز خیانت به مردم و مملکت نیست .با منزوی شدن تا حالا هیچ کشوری پیشرفت نکرده و روز به روز عموم مردم تحت فشار بیشتر اقتصادی در این شرايط حاد بیماری کرونا قرار می‌گیرند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۲:۳۰

بنویسین التماس آمریکا! بایدزور بالا سر آمریکا باشه 8 سال با خود تحقیری نشد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۳:۰۷

بهترین ممکن همین است

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۳:۳۴

آمریکا زیاده خواه هست نباید به او اعتماد کرد مردم کشور ما باید روی پای خودشان باشندضرب المثل هست که میگه پات بکش منت نکش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۳:۴۴

به امید خدا که امام زمان ما رو ازین وضعیت نجات بده وگرنه هیچ کس کاری از دستش بر نمیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۳:۵۷

خدا قوت به ،تنها راه مقابله با آمریکا اینست که باج ندید وخود کفا ومستقل باشین وقتی آمریکا دید ایران بهش باج نمیده ومستقل عمل میکنه کوتاه میاد ومیاد باج بگیره درود بر دولت جدید که به بیگانه خصوصا آمریکا باج نمیدهد وکوتاه نمیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۴:۲۵

فعلا نمیشه نظری داد .تا ببینیم چه میشود.از خداوند بزرگ میخوام تو این اوضای کرونایی نگهدار مادرها پدرها .وجونامون باشه .سلامتی همه مردم ایران .وجهانیان انشالا که همه به شادی وبی غم باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۵:۰۶

باعرض سلام و ادب و احترام.احسنت و مرحبا به صبر و حوصله ی مردم غیور و بزرگ ایران و به دانشمندان بزرگ هسته ای که به غرب فهماندند که ما چیزی از آمریکا و غرب کمتر نیستیم و نداریم بلکه در مواردی بیشتر از غرب نیز هستیم.غرب متوجه این موضوع شده و ملتمسانه متقاضی نشست برجام است .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۵:۲۳

نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۵:۳۵

از حالا دیگه تو باید هشت سال دنبال ما بدوئی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۶:۰۴

امریکا جز به تسلیم ایران و خفت و خواری ان راضی نمی شود و هسته ای و موشکی و غیره بهانه ای برای تحریم است و اگر مدیران و مسئولان و‌ منافع شخصی آنها بگذارد و اصلاحات اقتصادی لازم انجام شود تحریمها بی اثر وبرداشته می شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۶:۰۶

لعنت به هر چی کاسب تحریمه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۱۶:۱۶

احمقانه ترین کار جهان مذاکره با آمریکاست برجام و هر گونه مذاکره با آمریکا خسارت محض و سم مضاعف است و بجز زیان و ضرر چیزی برای ایران ندارد بردید تاریخ 50 ساله اخیر را مطالعه کنید کشورهایی که به آمریکا اعتماد کردند و با آمریکا مذاکره کردند و فکر می‌کردند با مذاکره با آمریکا تمام مشکلاتشان حل می‌شود بروید مطالعه کنید که مشکلات آن کشور ها بعد از کلی مذاکرات طولانی طاقت فرسا چه بلاهای بر سر آن کشورها آورده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۶ ۲۲:۴۰

افرین