• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400062115228
  • خبرنگار : 71565

با تصویب مجلس

وزارت جهاد کشاورزی مکلف به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیر دولتی شد

وزارت جهاد کشاورزی مکلف به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیر دولتی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه امروز خود وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند که نسبت به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیر دولتی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس ماده ۱۱ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را با ۱۹۰ رای تصویب کردند.

متن ماده ۱۱ می گوید: تبصره ۴ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب ۳۱ خرداد ماه ۷۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح ذیل اصلاح می شود:

تبصره ۴ - کشت در محیط های مهار «کنترل» بسته شده و گلخانه ای، پرورش قارچ، دامداری، پرورش طیور و ماکیان، پرورش آبزیان و ماهیان زینتی و مراکز پلیس و عرضه زنده آبزیان، پرورش زنبور عسل و حشرات مفید و تاسیسات آبیاری و سرچاهی و واحدهای صنایع تحویلی و تکمیلی و قضایی و فرآوری محصولات کشاورزی و منابع طبیعی و سایر نیازها و تولیدات بخش کشاورزی از مصادیق فعالیت کشاورزی بوده و احداث آنها در اراضی کشاورزی بهینه کردن تولیدات بخش کشاورزی و ساخت استخر، انبار محصولات کشاورزی و اتاقک نگهبانی بوده و با رعایت ضوابط زیست محیطی و موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان تغییر کاربری محسوب نمی شود.

همچنین نمایندگان با پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز برای الحاق یک بند به ماده ۱۱ موافقت کردند.

طبق این الحاقیه وزارت کشاورزی مکلف است نسبت به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیر دولتی اقدام نماید. این شهرک ها از همه مزایای شرکت های دولتی به جز واگذاری زمین به قیمت منطقه ای برخوردار می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۳

سلام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد ساخت نگهبانی و استخر در زمین های کشاورزی تقدیر و تشکر میکنیم که کشاورزان را درک کردندس

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۰:۲۳

فک کنم این دولت جدید یه زره بفکر قشر کم درامد هسش متشکر رییسی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۳ ۰۹:۲۸

با سلام و تشکر بابت طرح جدید