• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400072013760
  • خبرنگار : 71560

با تصویب مجلس

سازمان ثبت اسناد مکلف به برگزاری آزمون سالانه سردفتری و دفتریاری شد

سازمان ثبت اسناد مکلف به برگزاری آزمون سالانه سردفتری و دفتریاری شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت اسناد کشور را مکلف کردند به صورت سالانه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را در خصوص طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بررسی کرده و در نهایت ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند.

براساس ماده ۴ این طرح؛ ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴/۴/۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵ - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. هرگونه انتقال امتیاز موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده ۶۹ این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

همچنین عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در جریان بررسی این ماده تاکید کرد: با توجه به اینکه موارد مورد ابهام علاوه بر تبصره ماده ۴ ، در تبصره های ۲ مواد ۵ و ۶ نیز تکرار شده اند، این تبصره ها به همراه تبصره ماده ۴ برای بررسی بیشتر به کمیسیون مذکور ارجاع می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha